Előzze meg a krónikus bélgyulladást rostokkal
A banán lehet a Crohn-betegség gyógyszere
A kutatók reményei szerint egy új gyógyétel, mely banánrostokat tartalmaz, meggátolja a betegség súlyosbodását és megakadályozza a visszaesést.
2010.09.14 08:00medipress.huA Crohn-betegség, mely Nagy-Britanniában átlagosan 800 egyénből egyet érint, egy krónikus bélrendszeri gyulladás, mely fájdalommal, vérzéssel és hasmenéssel jár. Korábban már bebizonyosodott, hogy a Crohn-betegek belében megnövekedett egy speciális E. coli baktériumtörzshöz tartozó kórokozók száma, ehhez a szervezet csökkent védekező készsége társult. Jelen vizsgálat az étrendi tényezők E. coli baktériumokra gyakorolt hatását vizsgálta.
A speciális baktérium képes áthatolni a bélfalon a bél M-sejtjein keresztül, melyek a bél nyirokrendszerének tagjai. A banánból készült oldékony rost meggátolja az M-sejtek E. coli felvételét. A kutatók jelenleg a klinikai kipróbáláson dolgoznak, arra keresik a választ, hogy a kezelt Crohn-betegek betegségének újabb fellángolását gátolja-e a szer.

"A Crohn-betegség, bár az egész világon előfordul, főként a fejlett országokat érinti, ahol alacsony a rostfogyasztás, és sok a feldolgozott étel. Emelkedőben van az előfordulás Japánban, ahol egyre terjednek a nyugati típusú ételek. Az étrendi tényezők, és a Crohn-betegek belének megnövekedett E. coli-tartalma vetette fel, hogy kapcsolat lehet az elfogyasztott ételek, és a baktérium behatoló készsége között." - nyilatkozott Jon Rhodes professzor, a Liverpooli Egyetem munkatársa.
Dr. Barry Campbell hozzátette, hogy már régóta ismert néhány étel, így a banán és a brokkoli egészségre előnyös hatása, ugyanis mindekettő sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, azonban mostanáig nem volt világos, hogyan növelik a Crohn-betegek ellenálló készségét. A vizsgálat tanulsága, hogy ezeknek a betegeknek jobban oda kell figyelniük az egészséges étkezésre, valamint arra, hogy kevesebb feldolgozott ételt fogyasszanak.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


