Ha megmutatják az utat, rávesszük magunkat
Csak akkor eszünk elég gyümölcsöt, ha szánkba rágják?
Ugye milyen ismerős? Az emberek többsége csak buzgón bólogat, vagy legyint rá, ha azt hallja: több zöldséget, gyümölcsöt kellene ennie - aztán hazamegy, és előkap a hűtőből teljesen mást. Van segítség?
2011.03.07 14:25Búcsú AdriennMa már mindenki tudja, hogy a betegségek megelőzésében, a fogyásban, a jobb közérzet kialakulásában nagy szerepet játszanak a friss zöldségek és gyümölcsök.
Mégsem nagyon fanyalodunk rájuk - az elvárthoz képest drágábbak, sokan általában erre fogják, vagy úgy érzik, ha esznek is néha-néha, mit számít az, sokkal többre lenne szükség a valóban kiegyensúlyozott, egészséges életvitelhez.

Ez igaz - nem ártana minden nap fogyasztani belőlük, hiszen fontos vitaminokat, nyomelemeket, ásványi anyagokat tartalmaznak.
A montreal-i McGill egyetem kutatói arra jutottak, hogy az emberek nehezen veszik rá magukat a zöldség- és gyümölcsfogyasztásra, és halogatják az egészséges életvitel elkezdését.
Ám ha mutatnak nekik egy konkrét étkezési tervet, irányelvet, akkor másként állnak a dologhoz. Amint végigolvassák, és elképzelik, hogy megveszik a szükséges gyümölcsöket, zöldségeket, majd pedig betartják a tervet, nagyobb az esélye, hogy azt valóban végig is fogják vinni.
Vizsgálatukban 177 diák vett részt, valamennyiüket arra kérték, hogy több gyümölcsöt fogyasszanak egy héten.
Mindannyian többet ettek azon a héten. Ám azok, akik erről írásos tervet készítettek, valamint azt is megtervezték, mikor és hol fogják beszerezni, hogyan fogják elkészíteni, megenni a zöldségeket, gyümölcsöket, sokkal inkább betartották a megemelt heti mennyiség elfogyasztását.
A tanulmány a Psychology and Health következő számában jelenik meg.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


