Jó a sok brokkoli...
A zöldségek, mint az egészséges életmód alappillérei
Egy vizsgálat fényt derít arra, hogy miért kisebb a valószínűsége a prosztatarák kialakulásának a sok brokkolit fogyasztó férfiakban.
2010.12.27 08:05medipress.huA keresztesvirágzatúakban gazdag étrend fontossága
Egy vizsgálat fényt derít arra, hogy miért kisebb a valószínűsége a prosztatarák kialakulásának a sok brokkolit fogyasztó férfiakban. Ismert tény, hogy a keresztesvirágzatúakban gazdag étrend (pl. brokkoli, karfiol, káposzta, kelbimbó, bordás kel és kelkáposzta) képes csökkenteni a prosztatarák és egyéb krónikus betegségek kockázatát.
A Brit Étkezéskutató Intézet szakemberei által végzett új kutatás tesz először kísérletet arra, hogy egy emberek bevonásával zajló klinikai vizsgálatban mutassa be a hatásmechanizmust, az eddigi állat és sejtszintű modellekkel szemben.

A vizsgálat tapasztalatai
A vizsgálat során a prosztatarák szempontjából veszélyeztetett férfiakkal a normál étrendjükön felül hetente 400 g brokkolit, illetve 400 g borsót etettek 12 hónapon keresztül.
A kutatók szövetmintákat vettek a prosztatából a vizsgálat kezdetén, 6, illetve 12 hónap elteltével, hogy a rák kialakulásában szerepet játszó gének változásait ellenőrizni tudják.
A brokkoliban gazdag étrendet fogyasztók között több változás volt megfigyelhető a vizsgált génekben, mint a borsót fogyasztók között” – állítja a PLoS ONE című internetes tudományos lapban megjelentetett közleményben.
„A vizsgálat eredményei alapján a viszonylag kis mennyiségű (heti pár adag) keresztesvirágzatú zöldség fogyasztásának is jelentős hatása lehet a sejtek jelátvivő mechanizmusának megváltoztatásával a génekre.” (Jelátvitelnek nevezzük azokat az utakat, amelyeken az információ eljut a sejtmagba, ahol a gének kifejeződése történik.)
„Más gyümölcsök és zöldségek esetében is ki lehet mutatni kockázatcsökkenést, ezek valószínűleg más módon fejtik ki hatásukat.” – mondta Richard Mithen, a kutatás vezetője.
„Ha egyszer felismerjük ezeket, akkor sokkal pontosabb tanácsokat tudunk majd adni azzal kapcsolatban, hogy mely gyümölcsök és zöldségek kombinációjának van leginkább jótékony hatása. Addig is heti 2 vagy 3 adag keresztesvirágzatú zöldség fogyasztására kellene buzdítani az embereket” – mondta a szakember.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


