A zöldséglé segíthet a fogyásban
2,5 deci zöldséglé = 2 kg mínusz 12 hét alatt
Ha naponta legalább egy alacsony nátriumtartalmú zöldséglevet elfogyasztunk, az segít a túlsúlyosoknak a fogyásban.
2010.10.02 18:00medipress.huEgy tanulmányból kiderült, hogy azok a felnőttek, akik az ellenőrzött kalóriatartalmú és szívbarát diétájuk részeként legalább 2,5 deci zöldséglevet is ittak, kb. 2 kg-ot fogytak 12 hét alatt, míg azok, akik hasonló étrenden éltek, de a zöldséglé nélkül, ugyanennyi idő alatt csak fél kg-tól szabadultak meg. Dr. Carl L. Keen, a tanulmány egyik készítője elmondta a Reuters Healthnek, hogy a zöldséglé segít csökkenteni az étvágyat.
„Már régóta hisszük, hogy a sok zöldséget és gyümölcsöt tartalmazó étrend összefügg az alacsonyabb testsúllyal.” – tette hozzá Ken, aki a davisi California Egyetem munkatársa. A tanulmány mind a 81 résztvevője (majdnem a háromnegyedük nő) metabolikus szindrómában szenvedett. Ez egy többféle kockázati tényezőt magában foglaló állapot, melybe beletartozik a kiterjedt hasi zsírpárna, a magas vérnyomás, a magas vércukor- és koleszterinszint. Becslések szerint kb. 47 millió amerikai esetében áll fenn ez a kockázati kombináció, ami miatt nagyobb a cukorbetegség és a szívbetegségek kialakulásának valószínűsége.
A tanulmány minden résztvevőjét arra bíztatták, hogy kövessék az Amerikai Szív Szövetség magas vérnyomás elleni diétás előírásait. Ebben sok zöldség, gyümölcs, rost, ásványi anyag, alacsony zsírtartalmú tejtermék, kevés telített zsírsav és só szerepel. Továbbá találomra kiválasztották, hogy ki ne igyon alacsony nártium-, magas káliumtartalmú zöldséglevet, és kik fogyasszanak ebből 1 vagy 2 pohárral 12 héten át naponta.

A zöldséglevet fogyasztók – amellett, hogy többet fogytak a 12 hét alatt – gyakrabban tartották be az ajánlott napi 3-5 adag zöldség fogyasztását. Több C-vitamint és káliumot is fogyasztottak, miközben pedig csökkent a bevitt szénhidrát teljes mennyisége."A diéta és a testsúly a két legfontosabb megváltoztatható tényező a metabolikus szindróma kezelése során” – mondta Dr. John Foreyt a houstoni Baylor Egészségügyi Főiskoláról.
A legtöbb amerikai napi zöldségfogyasztása nem éri el a javasolt mennyiséget. A zöldséglé egy nagyon jó megoldás, és ezzel könnyebben pótolható a hiányosság.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


