Nemcsak az alma lehet csodaszer
Egy korsó sör távol tart az orvostól
Csökkentheti a cukorbaj, valamint a magas vérnyomás kockázatait, és még a fogyókúrában is segíthet a világos sörök visszafogott fogyasztása spanyol orvosok szerint.
2011.01.15 16:33MTIA sörfogyasztás mellé testmozgást és a halban, gyümölcsökben, olivaolajban, illetve zöldségekben gazdag mediterrán étrend alkalmazását javasolják a szakemberek - olvasható a The Daily Telegraph című brit lap internetes oldalán.
A sör folsavat, vitaminokat, vasat és kalciumot tartalmaz, szakemberek szerint ugyanolyan egészségügyi haszna van, mint a borfogyasztásnak. A sörhasért pedig a zsíros ételek, a mozgáshiány, valamint a tivornyázás a felelős - vélekedtek.
Ramon Estruch kutató szerint a visszafogott sörfogyasztásnak étkezési és egészségügyi előnyei vannak. A sörivás "nem feltétlenül jelent súlygyarapodást, mert az italban nincs zsír, és kalóriatartalma is alacsony" - mondta, és szembe állította a spanyol és a brit sörivási szokásokat.
Míg az ibériai országban kis pohárból kortyolgatják a tapasok mellé a sört, addig Nagy-Britanniában nagy mennyiségben fogy az ital.

A Barcelonai Egyetem, a Barcelonai Klinika és a madridi III. Károly Egészségügyi Intézet kutatói 1249 férfit és nőt vizsgáltak, a résztvevők életkora 57 év felett volt. Az eredmények azt mutatták, hogy azoknál, akik mérsékelten fogyasztanak sört, kisebb a cukorbetegség és a magas vérnyomás veszélye, emellett alacsonyabb a testzsír arányuk.
Akiknél mediterrán étrenddel párosult a sörivás, azoknak még súlyuk is csökkent. A sör "védi" a szív-és érrendszert, és más italokhoz mérten viszonylag alacsony az alkoholtartalma is - összegeztek a kutatók.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


