Kedvező a hatásuk a vérnyomásra
Rágjon diót, ha kínozza a stressz!
A dióban és dióolajban gazdag étrend felkészítheti a szervezetet, hogy jobban birkózzon meg a stresszel - állítják Penn Állami Egyetem kutatócsoport.
2010.10.16 09:40medipress.huA Pennsylvaninai szakemberek azt kutatták, hogy a többszörösen telítetlen zsírokat tartalmazó ételek hogyan befolyásolják a vérnyomást nyugodt és stresszes állapotban.
Korábbi tanulmányok már kimutatták, hogy a dióban és olajos magvakban található omega-3 zsírsavak, mint például az alfa-linolénsav, csökkenthetik az alacsony sűrűségű lipoproteint (LDL), azaz az úgynevezett rossz koleszterin szintet. Ezek az ételek a C-reaktív fehérje szintet és a gyulladás más jeleit is csökkenthetik.

"A stresszre túlságosan érzékenyen reagáló embereknél nagyobb a szívroham kialakulásának kockázata." - mondta el Sheila G. West professzor.
"Arra voltunk kíváncsiak, hogy a stressz által kiváltott szív és érrendszeri reakciókat tompítják-e a növényekből származó omega-3 zsírsavak."
A kutatók 22 egészséges, de emelkedett LDL koleszterines felnőttet tanulmányoztak. Minden ételt és rágcsálnivalót a 3 különböző diétás, egyenként 6 hetes ciklusban biztosították a résztvevők számára.
Az eredmények azt mutatták, hogy a diófélék mind a nyugalmi, mind pedig a stresszhelyzetben kedvező hatást gyakorolt a vérnyomásra.
A szakemberek úgy teremtettek stresszhelyzetet a résztvevők számára, hogy mezítelen lábbal hideg vízbe állították őket vagy nagy közönség előtt beszédet kellett tartaniuk.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


