Mi legyen a kávéval babavárás alatt?
Az alacsony dózisú koffein terhesség alatt károsíthatja az utódok szívét
Ha terhesség alatt csak napi két csésze kávét iszunk meg, az befolyásolhatja a magzat szívének fejlődését, és egy egész életre károsíthatja a gyermek szívműködését - állítja egy új amerikai kutatás.
2008.12.28 11:00medipress.huA tanulmányt a Yale Egyetem egy tudóscsoportja végezte, és online jelent meg a Federation of American Societies for Experimental Biology folyóiratában.
A tudósok még azt is felfedezték, hogy ez a relatíve kis mennyiség a fiúk esetében magasabb testzsír-arányhoz vezethet, mint azok esetében, akiket nem tettek ki a koffein hatásának.
Habár a kísérletet egereken végezték, a kutatási anyagban körülírt biológiai ok és hatás kézenfekvő az emberek esetében is a szerzők szerint.
„A tanulmányaink aggodalomra adnak okot a koffein korai terhességre gyakorolt hatásaival kapcsolatban, de további vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy kiértékeljük a koffein biztonságosságát terhesség idején.” – mondta Scott Rivkees, a tanulmány vezető kutatója.

A végső következtetéshez a kutatók négy csoport vemhes egeret tanulmányoztak kétféle körülmény között, 48 órán át. Az első két csoportot normál levegőjű helyiségben tartották, miközben az egyik csoport koffeininjekciót, a másik sóoldatot kapott.
A másik két csoport esetében a helyiség oxigénszintjét felére csökkentették, az egyik csoport ugyanúgy koffeint, s másik sóoldatot kapott.
Az eredmények szerint mindkét körülmény mellett a koffeinnel beinjekciózott egerek olyan utódokat hoztak a világra, akiknél elvékonyodott a szív üregeit elválasztó szövetréteg.
Ezek után a kutatók megvizsgálták ezen csoport egereit, hogy meghatározzák, van-e hosszú távú hatása a koffeinnek az utódokra. Azt találták, hogy a koffeinnel kezelt egerek hím utódainál felnőtt korukra 20 %-kal nőtt a testzsír aránya, a szívműködésük pedi 35 %-kal csökkent.
"A koffein mindenütt ott van: az innivalónkban, az ételünkben, a fájdalomcsillapítókban, még a cukorkákban is.” – mondta Gerald Weissmann, a FASEB folyóirat főszerkesztője.
„Ez a jelentés megmutatja, hogy a biztonságról egy esetben semmiképp sem mondhatunk le: ha a várandós kismama étrendjéről van szó.”
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


