Javítja az egészségi állapotot!
A kávéivók tovább élnek?
Nyugodtan dőljünk hátra, és kortyoljuk el jóízűen a feketénket: friss kutatás szerint javítja az egészségi állapotot, különösen nők esetében!
2008.11.19 10:00ideal.huA kutatás eredményei szerint a hosszú távú, rendszeres kávéfogyasztás nem rövidíti meg az életet, és valószínűleg több jótékony hatással is bír az egészségünkre nézve – összegezték a madridi Autonoma Egyetem kutatói. Azt azonban kihangsúlyozták, hogy a fentiek kizárólag egészséges emberek esetében igazak.
A kutatók majdnem 42 000 férfi és 84 000 nő kávéivási szokásait vizsgálták meg szívbetegség, rák, vagy bármilyen más betegség miatt bekövetkezett halál vonatkozásában. A kutatás kezdetekor minden alany egészséges volt. A nőknél azt tapasztalták, hogy aki 2-3 csésze kávét fogyasztott naponta, 25 százalékkal kisebb eséllyel halt meg a 24 éven át tartó nyomon követési időszak alatt szívbetegségben, és a rák miatti halálra is 18 százalékkal kevesebb esélye volt.
A férfiaknál ugyanennyi kávé nem csökkentette, de nem is növelte a halálozás veszélyét. A hatás egyébként nem köthető közvetlenül a koffeinhez, mert a koffeinmentes kávé fogyasztóinál is alacsonyabb volt a halálozási arány, mint azoknál, akik nem kávéztak.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


