Egészségtelenebbül táplálkozhat a családos
A szülő hajlamosabb a rosszabb választásra?
A családalapítás nem feltétlenül jár együtt azzal, hogy a felnőttek egészségesebben étkezzenek, ezzel is jó példát mutatva a gyermekeiknek - állapította meg egy tanulmány.
2012.05.01 08:55ma.huA szülő feladata lenne jó példát mutatni gyermekének az élet minden területén - ám kutatók szerint ez nem minden szempontból van így. A családot alapító fiatal felnőttek például nem igazán vannak inspirálva arra, hogy egészségesen étkezzenek.
A tanulmány - mely a koszorúér-betegségek kockázati tényezőinek elemzése kapcsán készült -, 2500 résztvevő étrendjét vizsgálta. A tanulmány kezdetekor egyiküknek sem volt gyermeke - 1985 és 1993 között kísérték sorsukat figyelemmel.

Ez idő alatt a telített zsírok bevitelét 2,1 százalékkal csökkentették azok, akik nem váltak szülővé, és 1,6 százalékkal azok, akik viszont igen. Egyik csoport sem mutatott jelentős változtatást a kalória-bevitelben, a gyümölcs-és zöldségfogyasztás, a cukrozott üdítők, vagy a gyorséttermi ételek terén.
"Azt tapasztaltuk, hogy a szülővé válás nincs kedvezőtlen hatással a szülők étrendjére, de egyértelműen nem vezet jelentős javuláshoz a gyermektelenekkel szemben, mint ahogy azt az egészségügyi szakemberek várnák" - mondta el Dr. Helena Laroche tanulmányvezető, az Iowa-i egyetemről.
A szülők lemaradnak gyermektelen társaik mögött a telített zsírok bevitelének csökkentésében, de a teljes étrendjük is "szegényes" marad - sokszor nem fogyasztanak elég értékes tápanyagot.
Több tényező is magyarázhatja, miért csökkentik kisebb mértékben a telített zsír-bevitelt a szülők, mint azok, akiknek nincsenek gyerekeik.
"Azon ételek közelében lenni, amit a gyermekek szeretnek, és amelyek kérésükre kerülnek le a boltok polcáról, az egyik legfontosabb befolyásoló tényező - mondta el Dr. Laroche. - Sajnos, sok esetben a magas zsírtartalmú, magas cukortartalmú ételekre vágyakoznak a kicsik, ami a marketingnek is köszönhető, ezért kéréseik - melyek a kevésbé egészséges ételekre vonatkoznak - legtöbbször teljesülnek."
Laroche megjegyzi, hogy az adatgyűjtés 20 évvel ezelőtt történt, ezért a jelenlegi családoknál kissé más lehet a helyzet.
A tanulmányt a Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics közölte.
Kapcsolódó írások:
- A kisbaba életébe is kerülhet
- Saját kezén bosszulja meg a gyerek, ha bántják
- Gyorsabban öregszik a bántalmazott gyerek - biológiailag....
- A férfi baba közelében is vállal kockázatot?
- Mit ront el babájánál a depressziós anya?
- Autista babát kockáztat, aki kismamaként elhízott?
- Hölgyek, nem biztos, hogy "vissza lehet tekerni" a biológiai órát
- Amiért nem éri meg idősen apának lenni...
- Figyeljünk oda, hogy ne hízzon a lány baba!
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:38 Döbbenetes felvételek: úgy repedt meg a föld a Fülöp-szigeteken, mintha gyurma lenne
- 6:34 Száz évvel Gaudí halála után új korszak kezdődik: felavatták a Sagrada Família legmagasabb tornyát
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


