Alulbecsüljük a dzsúz cukormennyiségét
Több cukor les ránk a gyümölcsléből, mint hinnénk
Miközben egyre jobban tudatában vagyunk az üdítőitalok magas cukortartalmának, hajlamosak vagyunk alábecsülni a gyümölcslevek, dzsúzok és turmixok (smoothie) cukortartalmát - állapították meg a Glasgow-i Egyetem kutatói felmérésükben.
2012.04.18 12:55MTIA kutatók több mint 2 ezer embert kértek meg Nagy-Britanniában, hogy becsüljék meg egy sor ital cukortartalmát.
Miközben a szénsavas üdítőkben lévő cukor mennyiségét túlbecsülték, a csak gyümölcsből készült dzsúz és smoothie cukortartalmára kevesebbet tippeltek a valóságosnál. Pedig az utóbbi italok energiatartalma is nagy, amivel nincs mindenki tisztában.

A kérdőívben arra is rákérdeztek, hogy a válaszadó naponta mennyi kalóriát vesz magához saját becslése szerint alkoholmentes italokból. Átlagosan napi 450 kalória adódott, ám mint kiderült, a résztvevők nem voltak tudatában az általuk elfogyasztott innivalók energiatartalmának.
Megadott becsléseikben az almalében, a narancslében, a koffeines energiaitalokban és a smoothieban lévő cukormennyiséget a valóságosnál 2-4 teáskanállal kevesebbnek hitték.
Kirívó példaként egy gránátalmalé esetében az alulbecslés közel 18 teáskanálnyi cukrot jelentett. Nem meglepő ezek után, hogy amikor étrendjük kalóriatartalmáról kérdezték a résztvevőket, abba bele sem számolták az üdítőitallal bevitt energiát.
Naveed Sattar kutatásvezető arra figyelmeztet a BBC hírportáljának adott interjúban, hogy amit iszunk, az ugyanúgy árthat, mint amit eszünk.
Érdemes megismernünk elfogyasztott italaink összetételét is, mert az egészségesnek tartott gyümölcslé túlzott fogyasztása is súlytöbblethez és magas vércukorszinthez vezethet.
Kapcsolódó írások:
- A baktériumok a kesztyűből is pislognak
- Fogrongálók a gyerekek italában!
- A szegényebb gyerekek túl sok cukros italt isznak?
- A gyümölcscukor kezet foghat a szénhidrátokkal
- Az alma rosszabb, mint a szénsavas ital?
- Fájni fog? Hogy iktassuk ki a sót és a cukrot?
- A legjobb és legrosszabb üdítők, amiket ihatsz!
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 20:57 Magyar Péter: hét százalék is lehet a költségvetési hiány
- 18:55 Villámcsapás végzett Baja ikonikus gólyapárjával
- 16:50 Újabb fiókát dobott ki a gólyamama a fészekből Biharkeresztesen
- 14:49 BKK: új buszsáv épül a Róbert Károly körúti felüljárón és az Egér úton
- 12:48 Kormányszóvivő: meghosszabbítják a babaváró hitel visszafizetési moratóriumát
- 10:47 Tagadta bűnösségét a Morrison's-nál történt emberölés vádlottja a bíróságon
- 8:45 Felmentették Szász János filmrendezőt a sziámi ikrek kapcsán emelt vádak alól
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


