A csoki óv a magas vérnyomás okozta bonyodalmaktól
A jó csokoládé jót tesz a kismamának
A jó minőségű fekete csokoládé fogyasztása segít a terhesség idején és óv a magas vérnyomás okozta bonyodalmaktól - mutatta ki egy amerikai tudóscsoport.
2008.04.30 10:30MTIA terhességek 8 százalékánál alakul ki preeklampszia, ödémákkal és súlygyarapodással párosuló magas vérnyomás, de jó minőségű csokoládé fogyasztásával ennek kockázata 69 százalékkal csökken - mondta el az AFP-nek Elisabeth Triche, a Yale egyetem kutatója. Az eklampszia olyan rángógörcs, amely eszméletvesztéssel jár a terheseknél, az ezt megelőző állapot a preeklampszia.
Az 1996 és 2000 között zajlott vizsgálat során 2291 nő terhességét követték, az eredményekről az Epidemiology című szakfolyóirat számolt be. A terhes anyák csokoládéfogyasztását eredeti módszerrel vizsgálták: a szülésnél a köldökzsinór egyik darabjában mérték a teobromin arányát - ez a csokoládé egyik alkotóeleme. Ez, a különösen a fekete csokoládéban kimutatható összetevő az emésztést, a szív- és az érrendszer működését is ösztönzi, ezenkívül a magas vérnyomást csökkentő magnéziumot és antioxidáns flavanoidokat tartalmaz.
A csokoládét mellkasi fájdalmak és az erek merevségének kezelésére is ajánlják. Más módon a fogyasztást megbízhatóan mérni azért nehéz, mert a különböző minőségű csokoládék kakaótartalma eltérő. "Minél feketébb a csokoládé, annál jobb. Minél inkább édesítették és minél nagyobb a zsírtartalma, annál kevesebb teobromin van benne" - közölte Triche asszony. Ennek az összetevőnek az aránya 0,15 százaléktól 0,46 százalékig terjedhet. Azoknál a nőknél, akik a terhesség harmadik negyedévében heti legalább öt tábla minőségi csokoládét fogyasztottak, 40 százalékkal csökkent a vizsgálat szerint a preeklampszia kialakulásának valószínűsége.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


