Fogja vissza a csokit!
Csínján az étcsokoládéval! - Lehet, hogy mégsem egészséges
A Lancet című tekintélyes angol orvosi folyóirat főszerkesztői cikke nemrégiben arra figyelmeztetett, hogy a sötét étcsokoládé mégsem annyira egészséges, mint ahogy korábbi vizsgálatok sejtetik.
2008.01.29 11:20ideal.huA Lancet című tekintélyes angol orvosi folyóirat főszerkesztői cikke nemrégiben arra figyelmeztetett, hogy a sötét étcsokoládé mégsem annyira egészséges, mint ahogy korábbi vizsgálatok sejtetik.
Maga a nyers csokoládé sok flavanolt tartalmaz, és ez a növényi vegyület valóban védi a szívet és javítja az erek működését. A flavanolt azonban számos gyártó a keserű íze miatt eltávolítja a csokoládéból. Ugyanakkor a magas kakaótartalmú csokoládékban is sok lehet a zsír és a cukor, amelyek károsítják a szívet és az artériákat.
Emiatt a sötét csokoládék ígéretes reklámja igencsak félrevezető és csalóka lehet. A gyártók kívánatos édességeket akarnak előállítani, ezért megsötétíthetik a természetes kakaót, és eltávolíthatják termékeikből a keserű flavanolokat.

Ráadásul a csokoládék flavanoltartalmát általában nem is tüntetik fel a csomagoláson. A folyóirat vezércikke arra is felhívta a figyelmet, hogy a csokoládérajongóknak akkor is figyelniük kell a termék összetételére, ha egyébként található benne flavanol.
Az igazán káros összetevők ugyanis a zsírok, a cukor és a kalóriák. Ahhoz, hogy bármilyen előnyös hatást érjünk el az egészségünkre nézve, a csekély mennyiségű, flavanolban gazdag étcsokoládé mellett rendkívül gondosan kell összeállítanunk az étrendünket, illetve az elfogyasztott ételek összetételét.
Ez pedig még a legelszántabb kalóriaszámlálónak is nagy kihívást jelent. Mivel még mindig benne vagyunk a báli szezonban, érdemes odafigyelnünk a csokoládék flavanol- és kalóriatartalmára.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


