Csokival legyőzhető!
Csokoládéval a magas koleszterinszint ellen
Az Illinois Egyetem kutatásai alapján a csokoládé fogyasztása jelentősen csökkenti a koleszterinszintet.
2008.04.23 10:30medipress.hu"Napi két szelet magas kakaótartalmú étcsokoládé nem csak a koleszterinszintet csökkenti, de a szisztolés vérnyomást is" - nyilatkozta Dr. John Erdman az egyetem élelmiszer- és táplálkozástudományi professzora. Dr. Erdman szerint a csokoládé jótékony hatását nagyrészt a hozzáadott növényi szteroloknak (amelyek az össz-koleszterin szintjét 2 százalékkal, az LDL koleszterinét pedig 5.3 százalékkal csökkentették a kutatás során) és a kakaóban található flavanoloknak köszönheti.
A mostani kutatásban 49 enyhén emelkedett koleszterinszinttel és vérnyomással rendelkező önkéntes vett részt. A jelentkezőket két csoportra osztották: az egyik csoport szterollal dúsított csokoládét kapott, a másik csak sima étcsokoládét. A csoportok tagjainak koleszterinszintjét, vérnyomását, testtömegét és szívműködését nyolc héten keresztül kísérték figyelemmel.
"A nyolc hét csokoládé-kezelés alatt a résztvevők koleszterinszintje jelentősen csökkent, különösen a szterollal dúsított csokoládét fogyasztók csoportjában" - nyilatkozta Dr. Erdman. A részletes kutatási anyag a 'Journal of Nutrition' című szaklap áprilisi számában olvasható.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


