Szűrnek, orvosolnak
Együttműködési megállapodást kötött az NMHH és az NFH
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) új együttműködése nyomán gyorsabban juthatnak jogorvoslathoz az állampolgárok.
2012.06.04 19:50próbaAz emberek hatékonyabb védelme érdekében együttműködési megállapodást kötött a két hatóság, melyet hétfőn írt alá a sajtó jelenlétében Szalai Annamária, az NMHH elnöke és Pintér István, az NFH főigazgatója Budapesten.
Szalai Annamária hangsúlyozta: a két hatóság között korábban is volt együttműködés, a most aláírt megállapodás tartalmát a megváltozott feladat- és hatáskörhöz igazították annak érdekében, hogy gyorsabban jussanak megoldáshoz, jogorvoslathoz a panaszosok, és kiszűrjék a kettősséget.
Pintér István főigazgató kiemelte: az NFH-hoz tavaly mintegy 90 ezer panasz érkezett különböző területekről, ezek 7-8 százaléka az elektronikus hírközlés témáját érintette. Ilyen kifogás volt például, hogy a szolgáltató nem tájékoztatja megfelelően az ügyfelet a panaszkezelés feltételeiről, az ügyfélszolgálat működéséről.
A főigazgató hozzátette: az együttműködés során is érvényesítik a hatóságnál bevált preventív módszert, hogy a fogyasztó elkerülje a vitás helyzeteket.
Szalai Annamária közölte: gyakorlatukban előfordulnak olyan panaszok is, amelyek nem a hatáskörükbe tartoznak, ezeket a jövőben is továbbítják az illetékes szervezethez. Az együttműködés lehetővé teszi, hogy az eddiginél gyorsabban helyezzék át a panaszt az illetékes hatósághoz.
A legtöbb panasz a számlázáshoz kapcsolódik, növekvő tendenciát mutat az előfizetői szerződéssel kapcsolatos kifogás, és számottevő mennyiségű panasz érkezik a szolgáltatás minősége és az ügyfélszolgálattal kapcsolatban is - mondta.
A Média- és Hírközlési Hatóság vállalja, hogy havi rendszerességgel összegyűjti, hozzáférhetővé teszi az NFH számára azokat a reklámokat, amelyek első alkalommal kerülnek adásba, illetve tájékoztatást ad a hatáskörébe nem tartozó, de problematikusnak ítélt médiatartalomról, reklámokról - mondta az NMHH elnöke.
A megállapodás tartalmazza továbbá azt is, hogy a két hatóság rendszeres és eseti konzultációkat tart az elektronikus és hírközlési piaccal összefüggő ügyekben, továbbá egyeztetést kezdeményez olyan esetekben, ahol a másik fél eljárását szükségesnek tartja.
Az együttes ellenőrzés mellett, a megelőzést szem előtt tartva, a két hatóság a jövőben közös kiadványokban hívja fel az emberek figyelmét arra, hogy a félreértések és a visszaélések hogyan kerülhetők el a szolgáltatások igénybevételekor - mondta Szalai Annamária.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 10:09 Repülő zuhant lakóházakra Kaliforniában - a pilóta életét vesztette
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06