Szűrnek, orvosolnak

Együttműködési megállapodást kötött az NMHH és az NFH

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) új együttműködése nyomán gyorsabban juthatnak jogorvoslathoz az állampolgárok.

2012.06.04 19:50próba

Az emberek hatékonyabb védelme érdekében együttműködési megállapodást kötött a két hatóság, melyet hétfőn írt alá a sajtó jelenlétében Szalai Annamária, az NMHH elnöke és Pintér István, az NFH főigazgatója Budapesten.

Szalai Annamária hangsúlyozta: a két hatóság között korábban is volt együttműködés, a most aláírt megállapodás tartalmát a megváltozott feladat- és hatáskörhöz igazították annak érdekében, hogy gyorsabban jussanak megoldáshoz, jogorvoslathoz a panaszosok, és kiszűrjék a kettősséget.

Pintér István főigazgató kiemelte: az NFH-hoz tavaly mintegy 90 ezer panasz érkezett különböző területekről, ezek 7-8 százaléka az elektronikus hírközlés témáját érintette. Ilyen kifogás volt például, hogy a szolgáltató nem tájékoztatja megfelelően az ügyfelet a panaszkezelés feltételeiről, az ügyfélszolgálat működéséről.

A főigazgató hozzátette: az együttműködés során is érvényesítik a hatóságnál bevált preventív módszert, hogy a fogyasztó elkerülje a vitás helyzeteket.

Szalai Annamária közölte: gyakorlatukban előfordulnak olyan panaszok is, amelyek nem a hatáskörükbe tartoznak, ezeket a jövőben is továbbítják az illetékes szervezethez. Az együttműködés lehetővé teszi, hogy az eddiginél gyorsabban helyezzék át a panaszt az illetékes hatósághoz.

A legtöbb panasz a számlázáshoz kapcsolódik, növekvő tendenciát mutat az előfizetői szerződéssel kapcsolatos kifogás, és számottevő mennyiségű panasz érkezik a szolgáltatás minősége és az ügyfélszolgálattal kapcsolatban is - mondta.

A Média- és Hírközlési Hatóság vállalja, hogy havi rendszerességgel összegyűjti, hozzáférhetővé teszi az NFH számára azokat a reklámokat, amelyek első alkalommal kerülnek adásba, illetve tájékoztatást ad a hatáskörébe nem tartozó, de problematikusnak ítélt médiatartalomról, reklámokról - mondta az NMHH elnöke.

A megállapodás tartalmazza továbbá azt is, hogy a két hatóság rendszeres és eseti konzultációkat tart az elektronikus és hírközlési piaccal összefüggő ügyekben, továbbá egyeztetést kezdeményez olyan esetekben, ahol a másik fél eljárását szükségesnek tartja.

Az együttes ellenőrzés mellett, a megelőzést szem előtt tartva, a két hatóság a jövőben közös kiadványokban hívja fel az emberek figyelmét arra, hogy a félreértések és a visszaélések hogyan kerülhetők el a szolgáltatások igénybevételekor - mondta Szalai Annamária.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.