Tudomány

Eddig ismeretlen rágcsálófajt azonosítottak egy ősi kövületben

A faj egyedei 485-880 gramm súlyúak lehettek, mintegy két-háromszor akkorák, mint egy patkány.

2021.08.16 09:14MTI

Eddig ismeretlen rágcsálófajt azonosítottak egy ősi kövületben, melyet az északkelet-kínai Ninghszia Huj autonóm területen fedeztek fel kínai kutatók.

Az új faj, a Yuomys robustus a gundifélék vagy fésűsujjúpatkány-félék családjának legnagyobb testű, legerősebb fogú faja - mondta Kung Hao, a kínai tudományos akadémia gerinces őslényeket kutató intézetének munkatársa, a Journal of Vertebrate Paleontology című lap friss számában megjelent tanulmány vezető szerzője.

A tudós becslése szerint a faj egyedei 485-880 gramm súlyúak lehettek, mintegy két-háromszor akkorák, mint egy patkány.

Az új faj egyedeinek fogazata arra utal, hogy a késői eocén korban, mintegy 38-34 millió évvel ezelőtt éltek.

A tanulmány szerint a középsőtől a késői eocén korszak felé a yuomis rágcsálók zápfogai fokozatosan megnőttek.