Tudomány

Két kihalt főemlősfajt fedeztek fel Etiópiában

A cerkóffélék családjába tartozó Pliopapio alemui és Kuseracolobus aramisi fajok 4,8-4,3 millió évvel ezelőtt éltek.

2020.06.04 16:13MTI

Két kihalt főemlősfajt fedeztek fel az etiópiai Gona és Middle Awash régészeti lelőhelyeken a spanyolországi humán evolúció nemzeti kutatóközpont (CENIEH) szakemberei.

A cerkóffélék családjába tartozó Pliopapio alemui és Kuseracolobus aramisi fajok 4,8-4,3 millió évvel ezelőtt éltek - olvasható a PhysOrg tudományos-ismeretterjesztő hírportálon.

A kutatók a két faj egyedeitől származó alsó és felső állkapcsokat, valamint csontvázmaradványokat azonosítottak a fosszíliák között.

A Journal of Human Evolution című folyóiratban publikált tanulmány szerint a vizsgált üledékekben továbbá egy kihalt Hominin faj, az Ardipithecus ramidus maradványait is feltárták. Ezt az emberfélét t még az 1990-es években fedezték fel a nagyrészt Etiópiához tartozó Afar-medencebeli Middle Awash régészeti területen, Gonától délre.

A most feltárt fosszíliák nem csupán a majmok biológiai evolúciójára vonatkozóan szolgálnak fontos információkkal, hanem arról is, hogy milyen volt az az ősi környezet, amelyben az Ardipithecus ramidus élt 4,5 millió évvel ezelőtt.

A tanulmány szerint ez a Hominin faj nyitottabb, fás területen élt a Gona térségben, míg a Middle Awash régióban zártabb erdős terület szolgált az élőhelyéül.

Belépés és regisztráció

Amerikai tudósok: akár 2022-ig is szükség lehet a társadalmi távolságtartásra

Az új típusú koronavírus egyelőre ismeretlen, de biztos, hogy hosszú ideig nem tűnik el.

Koronavírus - A tünetek megszűnése után is jelen van a vírus a Covid-19-betegekben

MTI Fotó: Mónus Márton

A felépülés után még legalább két hétig meg kellene hosszabbítani a karantént, hogy ne fertőzzenek meg másokat.

Szegedi matematikusok modellezik a járvány terjedését - segítsen nekik!

Pontosan megjósolták a kínai betegek és halottak számát, ill. hogy Irán és Olaszország lesz a következő. Magyarországot már nehezebb modellezni, ebben kell a segítség.