Real-PR: Olcsó piackutatót, amely sikeresen lovagolta meg a fideszes "konjunktúrát"

A Real-PR az idén januárban a Fidesz számára végzett zárt kérdéses, telefonos felmérést a biztos szavazók pártpreferenciáira vonatkozóan, az adatokat a Magyar Nemzet közölte.
2006.04.10 07:04, Forrás: Népszabadság

A Hír TV megbízásából készített, s állítólag négyszázezer válaszadó részvételével végzett közvélemény-kutatása miatt - amely március 20-án kétpárti parlamentet és ötszázalékos Fidesz-előnyt jelzett - az elmúlt hetekben országos médiafigyelmet kapott a hajdúszoboszlói Real-PR '93 Piac- és Közvélemény-kutató Kft.

A felmérés - nemcsak az eredménye, hanem a kutatás módszere miatt is - vihart kavart: az újszerű mintavétel lényege, hogy nem kiválasztott mintával készül, hanem véletlenszerű telefonhívásokkal érik el a választókat. A megkérdezettek egy automata által feltett kérdésre válaszolhatnak a telefon nyomógombjainak segítségével. A módszer hívei szerint a véletlenszerű hívásokkal készült adatfelvétel megbízhatóbb eredményt mutat, mint a kismintás vizsgálatok, de a legnagyobb közvélemény-kutató cégek bírálják e módszert.

A Real-PR '93 az április 9-i választás előtt pár nappal újra hallatott magáról, miután nyilvánosságot kapott: a cég a választás napján másfél millió embert kérdez meg telefonon, hogy elmentek-e szavazni, és - a bizonytalanok meggyőzésére - az MSZP-t lejárató, célzott kérdéseket tesz föl. Ezt a cég közleményben cáfolta. A Népszabadság érdeklődésére közölték azt is: vasárnap nem végeztek közvélemény-kutatást.

Mára a Real-PR-t úgy tartják számon Hajdú-Bihar megyében, mint egy olcsó, megbízható és ügyes piackutatót, amely sikeresen lovagolta meg a helyi fideszes "konjunktúrát". A cég vezetői - Pinczés Tibor és Sóvágó Sándor - politikai szerepet nem vállalnak, kapcsolatuk a Fidesz politikusaival üzleti, nem baráti jellegű: szükség esetén felméréseikkel marketing jellegű segítséget nyújtanak.

A céget és vezetőit a szakma nem jegyzi, a Real-PR nem tagja a Piackutatók Magyarországi Szövetségének, és nem indul közbeszerzésen. A cégnek honlapja nincs, a debreceni Péterfia út 4. szám alatti telephelyükön pedig a cég ajtaján sem logó, sem név nem szerepel: az ügyfeleket egy üres fehér ajtó fogadja. Érdekesség, hogy a cég bejegyzett székhelyén - Hajdúszoboszló, Ráday utca 3. - jelenleg semmiféle székház nem található, csupán félkész falak: a telken egy családi ház méretű ingatlan építkezése folyik.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Elismerés az online piackutatásnak

Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.