Özönvíz

Cannes - kihalt teraszok, megtelt nézőterek

A 12 napig a filmművészet fővárosának számító francia tengerparti városban a mustra első harmadában - a tavalyi seregszemléhez hasonlóan - folyamatosan zuhogott az eső és viharos szél fújt.

2013.05.19 12:45MTI
Fotó: MTI

Az özönvízszerű folyamatos esőzés miatt a szokásosnál is jobban megteltek a hétvégén a vetítések a 66. cannes-i filmfesztiválon, ahol a versenyfilmek harmadának bemutatása után az iráni Aszgar Farhadi Párizsban forgatott családi drámája, a Le Passé (A múlt) vezeti a francia kritikusok listáját, a külföldieknek pedig a kínai versenyfilm tetszett eddig a legjobban.

A 12 napig a filmművészet fővárosának számító francia tengerparti városban a mustra első harmadában - a tavalyi seregszemléhez hasonlóan - folyamatosan zuhogott az eső és viharos szél fújt, a kávéházi teraszok és a tengerpart teljesen kihalt volt, a fesztiválozók beszorultak a bunkernek gúnyolt Fesztiválpalotába, az esti szabadtéri fogadások pedig egyszerűen elmaradtak.

Ennek ellenére az idén rekordszámban érkezett, közel 5 ezer újságíró többsége türelmesen állt sorban legalább félórát a szakadó esőben a vetítések előtt, majd esett át a szigorú biztonsági ellenőrzésen, ahol az ételt és az italt, illetve a fényképezőgépet mindenkitől elveszik a bejáratnál.

A fárasztó zsúfoltság és az ítéletidő mellett az is rányomta a bélyegét a fesztivál első napjaira, hogy a kritikusok szerint eddig igazi remekművet még nem láthatott a közönség. Arnaud Desplechin szombaton bemutatott "pszichológiai westernfilmje" megosztotta a fesztiválközönséget lassú tempója miatt. A francia rendező Jimmy P. című alkotásában egy megtörtént esetet dolgoz fel egy amerikai indián és egy francia etnológus-pszichoanalitikus találkozásáról és hosszú párbeszédéről. A filmben a főszerepeket a Puerto Ricóban született Benicio Del Toro és a francia Mathieu Amalric alakítják.

A negyedik versenynap után a hivatalos versenyprogram ranglistáját a francia kritikusoknál az Oscar-díjas iráni rendező, Aszgar Farhadi első külföldön forgatott filmje, a Párizsban játszódó Le Passé vezeti, a külföldi szakújságírók többsége viszont a kínai rendező, Csang Ko-csia Touch of Sin című filmjét tartotta eddig a legjobbnak. Az alkotás négy párhuzamos történetet dolgoz fel a gazdasági fellendülés következtében kialakult társadalmi egyenlőtlenségek sújtotta Kínában.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.