Közlekedés
Szinte teljesen leállt a vasúti közlekedés Németországban
48 órás sztrájkba kezdtek a vasutasok.
2021.08.11 11:13MTIJáratkimaradásokat okoz a németországi vasúti közlekedésben a mozdonyvezetők szakszervezetének (GDL) sztrájkja, de a budapesti járatok egyelőre menetrend szerint közlekednek - közölte szerdán a Deutsche Bahn (DB) vasúttársaság.
A tájékoztatás szerint a München-Salzburg-Bécs-Budapest és a Drezda-Prága-Budapest vonalon közlekedő járatok menetrendjében egyelőre nincs változás.
A GDL a teherszállításban kedden 19 órakor, a személyszállításban szerdán hajnali két órakor kezdett 48 órás sztrájkot.
A DB első összesítése szerint a távolsági járatok nagyjából háromnegyedét törölni kellett, és a legtöbb tartományban a helyközi vasúti közlekedésben is kimaradásokkal és késésekkel kell számolni. A DB vonatpótló buszokkal igyekszik javítani a helyzeten, de nem tudja garantálni, hogy célba juttatja az érvényes jeggyel rendelkezőket.
A 16 tartomány közül 11-ben tanítási szünet van, a munkabeszüntetés így a nyári utazási szezon csúcsidőszakában nehezíti a közlekedést.
A GDL 3,2 százalékos béremelést és a koronavírus-járvány megpróbáltatásai miatt 600 eurós prémiumot követel, a bérmegállapodást pedig 28 hónapra kötné meg. A DB 3,2 százalékos emelést ajánl, és 40 hónapra kötne megállapodást.
A társaság szerint a GDL sztrájkja szükségtelen és aránytalan. Bírálta a szakszervezet akcióját az utasok érdekképviselete (Fahrgastverband PRO BAHN), amely szerint elfogadhatatlan, hogy a sztrájkot alig néhány órával a kezdete előtt hirdették meg, holott az utasoknak legalább 48 órát biztosítani kell terveik átalakításához.
A szervezet azt is sürgeti, hogy a közlekedés kiszámíthatósága és megbízhatósága érdekében legyen sztrájk idején is kötelezően betartandó menetrend a DB-nél és a többi németországi vasúttársaságnál.
A GDL-ben mozdonyvezetők mellett vonatkísérők is tevékenykednek - összesen nagyjából 40 ezer ember - , de a DB szakszervezeti tag dolgozóinak döntő többsége - csaknem 200 ezer munkavállaló - a vasutas és közlekedési dolgozók érdekképviseletéhez (EVG) tartozik, és a GDL-t az eljelentéktelenedéssel fenyegeti egy 2015-ös törvény.
A jogszabály szerint valamennyi szakszervezet tárgyalhat a munkáltatóval a bérekről, munkakörülményekről, kollektív szerződésről, de mindig az a megállapodás érvényes, amelyet a legtöbb dolgozót képviselő szakszervezet kötött a munkaadóval, és a GDL-nek a DB nagyjából 300 telephelye, üzeme és egyéb szervezeti egysége közül alig húszban van többsége.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:48 Rejtett örökség - náci múlttal rendelkező családok Európa elitjeiben
- 10:15 Beszakadt Gubacsi híd - díjmentesen lett a közösségi közlekedés
- 8:13 Az ország egyes részein 15-17 nappal nőtt a hőhullámos napok száma 1901 óta
- 6:11 Meteorológia: az elmúlt egy hétben 4 centimétert csökkent a Balaton átlagos vízállása
- 22:10 56 Gidrán harcjárművel bővül a Magyar Honvédség eszközparkja
- 20:51 Tűz veszélyeztette a szentendrei skanzent
- 18:49 A Liverpool visszavonultatja a 20-as mezt Diogo Jota tiszteletére
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06