Rossz helyre nyúltak

Visszavonhatják a TransAsia légijármű-üzembentartási engedélyét

Visszavonhatja a tajvani légügyi hivatal a TransAsia légijármű-üzembentartási engedélyét (AOC), miután a légitársaság egyik ATR 72-600-asa Tajpejben nem sokkal a felszállás után folyóba zuhant, negyvenen meghaltak.

2015.02.11 11:29MTI
Facebook/TransAsia Airways

A visszavonás a balesetet vizsgáló bizottság jelentésétől függően részleges, vagy teljes is lehet. A balesetet követően a tajvani hatóságok megtiltották a repülést az összes, helyi lajstromszámmal rendelkező ATR 72-essel, hogy kivizsgálják, a gépek megfelelnek-e a helyi előírásoknak és követelményeknek.

A légügyi hatóságok szerint a légijármű-üzembentartási engedély esetleges visszavonása nem érinti a TransAsia diszkont leányvállalatának, a V airnek az engedélyeit. Hozzátették: a légitársaságot korábban már eltiltották az újabb nemzetközi útvonalak nyitásához szükséges engedélyek beadásától, miután tavaly júliusban egy másik ATR72-esük is lezuhant 48 ember halálát okozva.

A TransAsia kedden jelentette be, hogy összes ATR-pilótáját továbbképzésre küldi, mivel kiderült, hogy a múlt héten folyóba zuhant repülőgép pilótái a rossz helyett a működő hajtóművet állították le.

A társaság Tajpejből Kinmenbe tartó, GE235-ös számú járata 53 utassal és 5 fő hajózó személyzettel a fedélzetén Tajpejben egy folyóba zuhant 3 perccel a felszállás után. A járatot egy turbólégcsavaros ATR 76-600-as teljesítette, az alig egy éves gépen legutóbb január 26-án végeztek műszaki ellenőrzést.

A vizsgálat eddigi adatai szerint a felszállás után a pilóták központi hibajelzést kaptak, a bal hajtómű teljesítménye csökkent, majd a jobb hajtómű légcsavarja vitorlába állt és átesésre figyelmeztető jelzést kaptak és leállították azt. A pilóták többször megpróbálták újraindítani a hajtóművet, az pedig már később derült ki, hogy tévesen a jól működőt állították le.

A tajvani polgári légiközlekedési hivatal (CAA) pénteken közölte, hogy a gépnek tavaly áprilisban gondja volt a hajtóművel, amikor a délnyugat-franciaországi Toulouse-ból a gyártótól a megrendelőhöz repült Ázsiába. Az egyik hajtómű veszített a teljesítményéből, és a gyártónak, a kanadai Pratt and Whitneynek le kellett cserélnie.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.