Virgin Atlantic

Kényszerleszállás után újraindult a forgalom, de torlódtak a gépek Gatwicken

A Virgin Atlantic egyik Boeing 747-400-as típusú repülőgépe Las Vegasba indult volna 447 utassal és 15 fős személyzettel a fedélzetén.

2014.12.30 07:14MTI
Forrás: youtube.com

Kényszerleszállást hajtott végre hétfőn a Virgin Atlantic brit légitársaság egyik óriásgépe a londoni Gatwick repülőtéren.

A légikikötőt az incidens után órákra lezárták. A forgalom csak este indult újra, de továbbra is több órás késések voltak, amelyek egy budapesti járatot is érintettek.

A Virgin Atlantic egyik Boeing 747-400-as típusú repülőgépe Las Vegasba indult volna 447 utassal és 15 fős személyzettel a fedélzetén, ám a felszállás után nem sokkal a pilóták a négy fő futómű egyikének - a jobboldali külsőnek - a meghibásodását észlelték.

A gép csaknem négy órán át körözött először a nyugat-angliai Bristoli-csatorna légterében, majd a dél-angliai Brighton, illetve a London és Brighton között félúton fekvő Gatwick repülőtér környékén.

Eközben a pilóták egyrészt üzemanyagot engedtek ki a repülőgépből a megfelelő leszállási súly elérése végett, másrészt különböző manőverekkel megpróbálták a félig behúzott állapotban megrekedt futóművet teljesen kiengedni.

Miután ez nem sikerült, a működőképes másik három fő futóművel baj nélkül leszálltak. Az incidens során sérülés nem történt; az óriásgépet a három működő futómű - a két törzsfutó, illetve a baloldali szárnytőben elhelyezett futómű - kissé jobbra dőlő helyzetben ugyan, de megtartotta.

A repülőgépről az utasok a tűzoltóság mentőjárműveinek lépcsőin távoztak, az önműködően felfúvódó vészcsúszdákat nem kellett kinyitni, mert tűz nem ütött ki.

A Boeing jobboldali külső hajtóműve csaknem érintette a talajt, de végül nem ért le a földre leszállás közben és a megállás után sem.

Az utasok arról számoltak be, hogy a kényszerleszállás előtt a személyzet utasítására vészhelyzeti testtartást kellett felvenniük. A gépről távozók a BBC-nek nyilatkozva kivétel nélkül dicsérték a pilóták és a kabinszemélyzet teljesítményét.

A repülőgép azonban hétfő estig Gatwick egyetlen kifutópályáján vesztegelt, így a repülőtér járatokat sem fogadni, sem indítani nem tudott. A beérkező járatokat London másik négy nemzetközi repülőterére irányították át, ám Gatwick felszálló forgalma teljesen leállt.

Gatwickről az easyJet légitársaság közlekedtet napi járatokat Budapestre, és a hétfői kényszerleszállás éppen a cég délutáni budapesti gépének tervezett indulása előtt történt, így ez a járat is Londonban rekedt a zárlat idejére.

Az easyJet budapesti gépe, amelynek a menetrend alapján helyi idő szerint 16 órakor - közép-európai idő szerint 17 órakor - kellett volna elindulnia, végül 3 óra 40 perces késéssel, közép-európai idő szerint 20:40-kor szállt fel.

Gatwick hétfőn késő este kiadott tájékoztatójában közölte, hogy a repülőtér most már folyamatosan indít és fogad, ám a felhalmozódott késések és a más repülőterekre átirányított gépek miatt időbe telik, mire a forgalom normalizálódik. A légikikötő ezért azt kérte az utasoktól, hogy indulás előtt továbbra is tájékozódjanak járatukról.

Gatwick - Heathrow után - a második legforgalmasabb londoni repülőtér, és a világ legnagyobb forgalmú egy kifutópályás légikikötője. A márciussal zárult legutóbbi pénzügyi évben a brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) adatai szerint 34,2 millió utas fordult itt meg, vagyis Gatwick bonyolította le tavaly a 140 millió fős teljes londoni légi utasforgalomnak csaknem a negyedét.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.