Felmérték

Németország a legkedveltebb országmárka - a magyarokról nincs hír

A német GfK országmárka indexe (Nation Brands Index - NBI) alapján összeállított rangsorban Németország az Egyesült Államokat megelőzve került az élre a tavaly elfoglalt második helyről.

2014.11.13 19:24MTI
freedigitalphotos.net/pixtawan

Németország megítélése elsősorban a labdarúgó világbajnokságon elért győzelem révén javult, de az ország európai vezető szerepét, gazdasági erejét és nemzetközi politikai felelősségvállalását is nagyra értékelik a világon - idézték a német GfK közleményéből Simon Anholtot, az országmárka-elemzési módszer kidolgozóját.

A kutató hozzátette, hogy Németország pontszáma a "becsületes és hozzáértő kormány" elnevezésű vizsgálati dimenzióban emelkedett a legnagyobb mértékben 2013-hoz képest, és valamennyi vizsgált ország közül a legtöbb pontot kapta a "beruházási környezet" és a "társadalmi egyenlőség" dimenzióban.

A vizsgálatban 49 ország megítélését vizsgálták több mint 20 ezer interjú alapján. Az interjúalanyok 23 szempont, dimenzió alapján értékelték az országokat, és az így kapott pontok alapján képezték az NBI-t.

Az első 10 helyezett Németország és az Egyesült Államok után sorrendben Nagy-Britannia, Franciaország, Kanada, Japán, Olaszország, Svájc, Ausztrália és Svédország.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.