Közlekedés

Foglyul ejtette az utasokat a MÁV - kárpótolás jár az 'elrablásért'

Zugló helyett Szolnok irányába ment a vonat.

2017.11.23 20:25ma.hu

Furcsa dolog történt egy utassal a minap, Facebook-bejegyzése szerint a Nyugatiban felszállt egy Köki felé tartó vonatra, Zuglóig akart közlekedni.

Ám menet közben nagy megdöbbenésére kiderült, hogy a vonat nem a kiírt menetrend szerint közlekedik, pontosabban kerülő úton Szolnok irányába tart Zugló helyett. Ráadásul megállás nélkül.

A meghökkent utas Nagykátán posztolta ki, hogy: Itt ülök rajta és visz és nem áll meg sehol. És nincs leszállás, nincs megállás, nincs semmi.

Az esetről az Index egyik olvasója írt a lapnak. A 18.45-kor induló vonat tulajdonképpen foglyul ejtette az utasokat, akik 20.25-kor érkeztek Szolnokra, onnan kellett többeknek visszautazniuk Budapestre.

A MÁV csütörtök délután közleményt adott ki az esettel kapcsolatban. Mint kiderült, a hétfőn 17:02-kor Pestszentlőrinc és Vecsés között egy tehervonat elgázolt egy tiltott helyen átkelő ismeretlen személyt, aki a baleset következtében meghalt. A területet a hatóság lezárta. Ezért volt a terelés.

A vonattorlódásokat a MÁV két vonat kerülő útvonalon közlekedtetésével orvosolta. Válaszuk szerint indulás előtt a két jegyvizsgáló mindent megtett, hogy az utasok értesüljenek az útirány megváltozásáról. 18:10-től kétszer végigjárták a záhonyi sebesvonatot, és felhívták az utasok figyelmét arra, hogy baleset miatt kerülő útvonalon közlekedik a járat, és először csak Szolnokon áll meg. Felkérték az utasokat, hogy akinek ez nem megfelelő, szálljon át a Cegléd felé induló vonatokra. Ekkor sokan leszálltak, közülük többen megköszönték a jegyvizsgálóknak a tájékoztatást. A hátralévő időben az egyik jegyvizsgáló a vonat indulásáig a kocsik előtt várt és a felszállni szándékozóktól megkérdezte az úti célt; szintén másik vonathoz irányította azokat, akik a ceglédi vonalon utaztak volna.

A belső vizsgálat alapján kiderült ugyanakkor, hogy a kerülő útvonalra irányított InterCity és a sebesvonat indulása előtt félrevezető és pontatlan információk hangzottak el az állomáson a hangos utastájékoztatáskor. Emiatt a vasúttársaság elnézést kér mindazoktól, akik nem értesültek az útvonal változásáról, ezért tévedésből a vonaton maradtak, és csak később érték el úti céljukat.

Kérik azokat az érintett utasokat, forduljanak a MÁV-START ügyfélszolgálatához, amely az észrevételeket megvizsgálja és az esetlegesen felmerülő kártérítési igényeket egyedileg elbírálja. A panaszok elbírálása a benyújtott kárigény alapján, a konkrét kár igazolása után egyedileg történhet. Csütörtök délig nem érkezett észrevétel a vasúttársasághoz.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.