Több tévét vesznek, hogy legyen min nézni a vb-t

Megélénkült a tévépiac a foci vb előtt

A labdarúgó-világbajnokság (vb) közeledtével egyre nagyobb a kereslet a televíziók iránt, a műszaki áruházláncok a karácsonyival vetekedő forgalomra számítanak, a legnépszerűbbek a 82 centiméter képátlójú LCD tévék - számoltak be az MTI-nek az áruházak.

2010.06.06 11:01Gaál Kata

Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere a korábbi labdarúgó világ- és Európa-bajnokságok, valamint az olimpia előtti tapasztalataik alapján elmondta: a nagy sportesemények előtt a televízió osztályokon nagyjából háromszor annyi készüléket értékesítenek az ilyen szempontból semleges időszakokhoz képest.

A mostani eladások is ezt a tendenciát támasztják alá - fűzte hozzá, és a VB kezdete előtti néhány napban számítanak a legnagyobb forgalomra, ilyenkor a televízió-osztályok forgalma a karácsonyi szinttel vetekszik. A koncepciómenedzser szerint a legtöbben az esemény előtt szánják rá magukat a vásárlásra, az esemény közben már csak kevesen szereznek be új tévét.

A legtöbben azok vannak, akik az első lapostévéjüket veszik meg ebben az időszakban, és hagyományos képcsöves tévéjüket cserélik le egy modern készülékre. Ugyanakkor egyre szélesebb az a réteg, amely a pár éve vásárolt plazma vagy LCD-tévét cseréli le újabb technológiás és nagyobb tévére.

Ezenkívül sokaknak fontos a sportesemények alatt a családi béke megőrzése, ezért ilyenkor szerzik be a család második tévéjét, hogy ne legyen vita a távkapcsoló miatt - fejtette ki Szánthó Balázs.

Elmondta: továbbra is a 82 centiméter képátlójú LCD tévéből adnak el a legtöbbet,de dinamikusan növekszik a 107 centiméter és az e fölötti kategóriák forgalma. A várakozásoknak megfelelően a foci vb a LED technológiás készülékek előretörését hozza, a 2010-es modellek legalább 20 százaléka LED tévé.

Az Euronics-nál is egyre nagyobb érdeklődésről számoltak be, amelyet szerintük elsősorban az elmúlt félév technológiai változásai - LED tv, 3D LED tv, digitális földi sugárzás elindulása - okoznak.

Balogh Beáta marketingvezető elmondta: a 2010-es labdarúgó világbajnokságot már HD minőségben közvetíti a televízió és bizonyos szolgáltatóknál már három dimenzióban is elérhető lesz a foci, így sokak számára nem tisztázott ezeknek a szolgáltatásnak az elérhetősége, így egyre többen érdeklődnek a lehetőségekről.

A tévék forgalma egyelőre néhány százalékkal nagyobb az átlagosnál, de az Euronics-nál - az előző évek tapasztalatai alapján - arra számítanak, hogy az emberek többsége az események kezdetekor indul el vásárolni - mondta Balogh Beáta.

Hozzáfűzte: az előző vb és a pekingi olimpia alkalmával is csak az esemény kezdetekor nőtt meg a forgalom, ahogyan idén is. A Euronics üzleteiben az elmúlt hónapokban tovább folytatódott a LED tv-k térnyerése, a legtöbbet a 82 centiméter képátlójú készülékekből adtak el, de megnőtt a kereslet a 127 centiméter képátlóval rendelkező tv-k iránt is.

Az áruházak akciókkal, játékkal, kibővített választékkal és kedvezményes hitelkonstrukciókkal is ösztönzik a vásárlókat.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.