Koronavírus-járvány
GKI Digital: rekord mértékben, 45 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi forgalom tavaly
Legalább három évet ugrott előre a fejlődésben 2020-ban.
2021.03.25 18:35MTIA belföldi online kiskereskedelem bruttó 909 milliárd forintos éves forgalmat ért el tavaly, ami rekord mértékben, 45 százalékkal haladta meg a 2019-es szintet a GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös kutatása szerint.
A hazai e-kereskedelem az előző évek folyamatos, 16-18 százalék közötti bővülését alapul véve legalább három évet ugrott előre a fejlődésben 2020-ban - összegezték a kutatás eredményét az MTI-nek csütörtökön elküldött közleményben.
A koronavírus-járvány felgyorsította a digitalizációt, fejlesztésre ösztönözte a kereskedőket és átformálta a vásárlói szokásokat. Az online szektort és a kiszolgálásában részt vevő logisztikát nem hátráltatták leállások vagy bezárások, a járvány egyik legnagyobb nyertese az e-kereskedelem - hangsúlyozta a GKI Digital.
A 2020-as rekord eredmény okai között említették, hogy a boltbezárások, kijárási korlátozások és tiltások tavasszal és az év utolsó hónapjaiban is mesterségesen terelték az online áruházak felé a vásárlókat. Emellett a más ágazatból elbocsátott munkaerő szinte azonnal megjelent az online kiskereskedelmet is kiszolgáló logisztikai, szállítmányozási szektorban, ami megoldotta a terület évek óta tartó munkaerő-hiányát.
A home office-ra és a digitális oktatásra átállás miatt a műszaki és számítástechnikai termékek online forgalma kiugróan, 35-40 százalékkal nőtt tavaly. A bővülés az előrehozott és az átcsoportosított költések miatt az első fél évben volt nagyobb. A barkácseszközöknél és lakásfelszereléseknél is jelentős fejlődést hozott az előző év.
A legnagyobb nyertes ugyanakkor az online ruházati szektor, valamint az élelmiszereket, illetve a drogériai és a háztartási termékeket magában foglaló online FMCG-szektor volt, utóbbi esetében a forgalom éves szinten 65 százalék felett bővült. A ruházati cikkeknél a tavaszi boltzár miatt olyan változások jelentek meg a vásárlói magatartásban, ami az elmúlt években a piacra belépő nemzetközi szereplők tapasztalatával együtt a szektor forgalmát több mint kétszeresére növelte.
A megnőtt rendelésszám mellett a vírushelyzet a kézbesítési és átvételi szokásokat is formálta. A kézbesítési-piac igazi nyertesének 2020-ban a futárszolgálatok tekinthetők, mivel a házhoz kért rendelések volumene emelkedett leginkább. A csomagpontok, saját átvételi pontok igénybevétele viszont átmenetileg csökkent a korlátozások miatt.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 19:38 Operatív törzs: a hatósági házi karantén alóli mentesüléshez a védettségi igazolvány nem elegendő
- 18:26 Orbán Viktor: nem mindenhol kezdődik a hagyományos oktatás - videó
- 17:23 Európai Gyógyszerügynökség: folytatódik a Johnson & Johnson vakcinája és a vérrögképződéses esetek vizsgálata
- 16:31 Lengyel egyházi szakértők: erkölcsileg kifogásolhatók az AstraZeneca és a Johnson&Johnson vakcinái
- 15:33 Csatornából mentettek kismacskákat a tűzoltók - videó
- 14:31 Fitch: a harmadik járványhullám ellenére erős növekedés várható a V4-gazdaságokban
- 13:29 Második adagként sem adnak AstraZeneca-oltást 60 alattiaknak Németországban
top fórum témák:
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2021.04.09 21:13
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2021.04.09 20:41
- JólVanna2020.03.13 00:19
- Tanár urak, írjatok egy töri könyvet!2020.03.13 00:00
- Most akkor mi van Iránnal?2020.03.12 23:25