A marketing következő szintje

Arcfelismerő reklámtábla Japánban

A NEC Japan jóvoltából már december óta kapható az Eye Flavor nevű digitális jelzőtábla, melynek különlegessége, hogy felismeri az emberek arcát, s az alapján mindenkinek a hozzá illő reklámot kezdi lejátszani.

2009.01.29 09:07koac, ma.hu

Az Eye Flavor egy rendkívül érdekes készülék. Képes rá, hogy az arra járó emberek arcát detektálja, s mire azok közvetlen a gép elé érnek, a koruknak illetve nemüknek megfelelő reklámot kezd sugározni.

Az Eye Flavor ráadásul statisztikákat is vezet, olyanokat például, hogy egy adott reklámot sokáig bámultak az emberek, vagy esetlegesen teljesen hidegen hagyta őket, és azonnal távoztak. Az így nyert információk segítségével a gép egyre hatékonyabbá válhat, míg az adatok a reklámozók számára is rendkívül hasznosak lehetnek.

Az Eye Flavort Japánban decemberben kezdték árusítani, darabja 22.400 dollárnak megfelelő összegbe kerül. Bár a készülékre nyilván több más piacon is igényt tartanának, a gép beszerzése előtt mindenképp érdemes még várni egy kicsit az új szoftverre, mert a jelenlegi csak a japán arcokat képes felismerni.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.