Clicking Clean

Az Apple és a Facebook zöld, a Twitter nem

Az internetcégek körében az Apple és a Facebook a vezető az energiatudatosság terén, az Amazon és a Twitter azonban nem sokat törődik a kérdéssel.

2014.04.02 22:55MTI

A Greenpeace Clicking Clean (Tisztán klikkelni) című jelentése szerint egyre több IT-vállalkozás helyez hangsúlyt arra, hogy tevékenységéhez minél nagyobb arányban vagy akár kizárólag megújuló energiaforrást vegyen igénybe.

"Az Apple, a Facebook és a Google a megújuló energiahordozókra való átállásukkal a valós világban való fordulathoz is hozzájárulnak" - hangsúlyozta Claudia Sprinz. A Greenpeace elektronikai szakértője szerint az Amazon eközben tartósan megtagadja az energialábnyomára vonatkozó adatok nyilvánosságra hozatalát, a Twitter pedig semmiféle erőfeszítést nem tesz a megújuló energia irányában.

"Az IT-vállalkozásoknak fel kell ismerniük felelősségüket, és 100 százalékban át kell állniuk a megújuló energiahordozókra" - hangoztatta Sprinz.

A Greenpeace 19 vállalkozás összesen 300 adatközpontját vizsgálta jelentésében, amely immár a negyedik volt a témában. A nagy adatközpontok ipari méretű üzemek, amelyek egy kisváros elektromos fogyasztásával rendelkeznek, és néha jelentős légszennyezést jelentenek a dízelmotorok kipufogógázával.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.