A sushi mellékhatásai

Ál-sushi bárok, túl magabiztos amatőrök, mérgezett sushi fogyasztók

Míg a japán sushi meghódítja a világ éttermeit és konyháit, az ágazat szakértői a nyershal-divat mellékhatásaival viaskodnak.

2008.03.31 16:14medipress.hu

Főszakácsok és szakemberek a Tokióban megtartott nemzetközi étterem találkozón egyetértettek abban, hogy az amatőrök és egyes, a magas profit reményében piacra lépő éttermek nem rendelkeznek kellő ismeretekkel a nyers hal elkészítésének terén. Sokan úgy gondolják, hogy a sushi nagyon drága – így megveszik az olcsó, nyers halat, amit otthonukban elkészítenek. Csak éppen nem minden hal alkalmas nyers fogyasztásra. 

A kaliforniai Sushi ran étterem tulajdonosa, Yoshi Tome szerint a több és jobb ismeretterjesztés megakadályozhatná a botrányokat, melyek az egész ágazat számára ártalmasak. A lazac pédául, amit gyakran élősködők lepnek el, egyáltalán nem alkalmas a nyers fogyasztásra, kizárólag főzve, marinálva vagy előzőleg lefagyasztva szabad megenni. Tome továbbá beszámolt arról az esetről, amikor Amerikában egy tapasztalatlan étteremtulajdonos nyers bébi tarisznyarákot szolgált fel, aminek a következménye ételmérgezés lett. 


Itt nálunk Japánban néhány ember a csirkét is megeszi nyersen, csirke sashimi formájában. Mi viszont tudjuk, hogy a nyers csirke szalmonellát tartalmazhat, így Amerikában senki nem eszik elkészítetlen baromfit” – mondja Tome. Japán hivatalnokok tavaly általános kritikát és gúnyt váltottak ki azzal a tervezettel, hogy felügyelőket küldtek volna a tengeren túli japán éttermekbe. 

Azóta taktikát módosítottak, és a hangsúly ma az oktatáson és a tanácsadáson van, a váratlan ellenőrzések helyett. Ryuji Ishii, az Egyesült Államok áruházainak legnagyobb sushi beszállítója arra készül, hogy a készen fogyasztható sushi termékeit kiterjessze a Wal-Mart szupermarketekre is. Tavaly szeptember óta már 90 sushi állvány működik, de összesen 400-at tervez. Állítása szerint azonban a nyers hal Amerikában való elterjesztése komoly munkát igényel, hiszen mindezidáig csak magasabb színvonalú, előkelő áruházakban értékesítették. 

Ahhoz, hogy a sushi valóban bekerüljön a köztudatba, elsősorban a Wal-Mart fogyasztókat kell meggyőzni. Ishii a vásárlókat az Egyesült Államokban kedvencnek számító sushival próbálja csalogatni. Ez, az úgynevezett Kalifornia tekercs avokádóval készül, és bár nem tartalmaz nyers halat, a szakértő szerint ez lehet az első lépés afelé, hogy megszerettessék a fogyasztókkal a sushit.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.