Újabb betegség tűnhet el a Föld színéről

A Pampers és az UNICEF folytatja az újszülöttkori tetanusz elleni harcot

Az újszülöttkori tetanusz több mint 70 éve megelőzhető betegség. A fertőzés mégis 172 millió anyát és újszülöttet fenyeget a világ 42 országában. A Pampers és az UNICEF ezért 2010-ben tovább harcol a csendes gyilkosnak nevezett újszülöttkori tetanusz ellen, közös céljuk a betegség teljes felszámolása 2012-re. A nemzetközi "1 csomag = 1 védőoltás" kampányt idén Jakupcsek Gabriella képviseli hazánkban, őt a jó ügy mellett elkötelezett civil anyukák csapata támogatja.

2010.04.27 17:40ma.hu

Az “1 csomag Pampers UNICEF = 1 védőoltás” kezdeményezés azért jött létre, hogy támogassa az UNICEF-et az újszülöttkori tetanusz 2012-ig történő felszámolásában.

E nemes célhoz 2010. április 1. és június 30. között Magyarországon is bárki hozzájárulhat, ugyanis bármely UNICEF logóval ellátott Pampers termék megvásárlása után a Pampers egy vakcina beszerzéséhez szükséges összeget adományoz az UNICEF-nek. 2010 június végéig a közös kampányok során várhatóan 300 millió tetanusz toxoid vakcinát biztosít majd a Pampers az UNICEF számára.

Ehhez az eredményhez a magyar édesanyák a kampány előző szakaszában csaknem 1 millió vakcinával járultak hozzá. Az újszülöttkori tetanusz elleni aktív fellépés következtében egyre csökken a veszélyeztetett mamák és babák száma.

Míg 1980-ban a várandós nők csupán 9%-a kapott tetanusz elleni védőoltást, addig 2007-ben már 87%-uk. A minden várakozást felülmúlóan sikeres kampány során továbbra is egyre többre törekszünk.

A Pampers és az UNICEF a kampányt támogató összefogásnak köszönhetően reális esélyt lát arra, hogy a betegséget 2012-ig együtt teljesen felszámolják.

“Magyarországon évente körülbelül 100 ezer baba születik. Ugyanennyi kisbaba életét követeli világszerte egy ma már teljességgel megelőzhető betegség. Ha belegondolunk, ez elfogadhatatlan.”- hívja fel a figyelmet Jakupcsek Gabriella.

„A Pampers UNICEF kampánya bebizonyította azt, hogy a kismamák világszerte osztják megdöbbenésemet, és a tetanusz által okozott tragikus halálesetek megállításához fűződő reményemet. Anyaként természetesen mindannyiunkra rengeteg feladat és kiadás hárul, ennek a kampánynak köszönhetően azonban most egy hétköznapi vásárlással azonnali segítséget nyújthatunk a rászorulóknak. Legalább ezt a minimális segítséget adjuk meg, ami nem anyagi kérdés.”

A Pampers által 100 anyuka körében végzett magyarországi felmérés szerint az anyáknak szerte a nagyvilágon hasonlóak a gyermekük jövőjéhez fűzött reményeik és álmaik – boldogságuk és egészségük az anyagi javak felett állnak, még a mai bizonytalan gazdasági helyzetben is. A megkérdezett anyukák 27%-a már régóta gyermekeket segítő jótékonysági kezdeményezéseket támogat.

61%-uk pedig azóta részesíti előnyben az ilyen kezdeményezéseket, mióta ő maga is édesanya lett.

A világ minden kismamáját összekötő anyai érzés adta az ötletet a Pampers Magyarország Facebook oldalán futó “Nagykövet Mama” programhoz, ahol az anyukák elektronikusan letölthető anyagok segítségével csatlakozhatnak a tetanusz ellen folytatott küzdelemhez, részt vehetnek a programban és felhívhatják embertársaik figyelmét a tetanuszfertőzés által okozott súlyos helyzetre.

Kapcsolódó írások:

    Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

    Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

    Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.