Mi a baj a csokival?

Rasszista fánk

Rasszistának és felháborítónak nevezték a Dunkin' Donuts amerikai üzletlánc legújabb thaiföldi reklámkampányát, amellyel csokoládés fánkjait népszerűsíti.

2013.08.30 23:30MTI
A feketére maszkírozott fehér nővel van a "gond"

A Human Rights Watch felszólította a fánkokat árusító céget, hogy szüntesse be "bizarr és rasszista" reklámkampányát, amelynek plakátjain a főszereplő egy mosolygó fehér nő, feketére maszkírozva.

A jogvédők úgy vélik, hogy az augusztus elején Thaiföldön indított kampány azokat az előítéleteket idézi vissza, amelyek a 19. században és a 20. század elején voltak jellemzőek az amerikai feketékkel szemben, és amelyek ma már egyértelműen sértő jelképeknek minősülnek.

A New York-i székhelyű Human Rights Watch szerint megdöbbentő, hogy egy amerikai világmárka a 21. században olyan reklámpolitikát enged meg magának, amely könnyen felháborodást okozna, ha azt a saját hazájában folytatná.

A világ 30 országában mintegy 3100 üzlettel jelen levő cég thaiföldi képviselője elutasította a "nevetséges" kritikát, amelyet a "paranoiás amerikai gondolkodásmódnak" tulajdonított.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.