Az MSZP kergette devizahitelbe az embereket?

Lehet vitatkozni: porondon a devizahitelesekről szóló törvényjavaslat

Rogán, Antal az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottságának elnöke, mielőtt a bizottság a kormánypárti képviselők javaslatára általános vitára alkalmasnak minősítette a törvényjavaslatot, azt mondta: az előző kormány által teremtett helyzetet oldja meg a devizakölcsönök törlesztési árfolyamának rögzítése, és a kényszerértékesítés szabályozása.

2011.06.14 15:42MTI

Rogán Antal a legfőbb bajnak azt nevezte, hogy az előző kormány megszüntette a támogatott forinthiteleket, és az embereket devizahitelbe kergette.
   
Józsa István alelnök (MSZP) erre úgy reagált, hogy a devizahitelezés felfutása Járai Zsigmond MNB elnöksége alatt történt, és megjegyezte, hogy a támogatott forinthitel évi 200 milliárd forintjába került az államnak, és ma is terheli a költségvetést.
   
További két törvényjavaslatot is általános vitára alkalmasnak tartott a bizottság. Ezek: a gazdasági jellegű törvényeket módosító csomag, illetve az új érdekegyeztetési törvényjavaslat.
   
Az előbbi - egyebek mellett - módosítja a jövedéki törvényt is, így a cigaretta adóját három lépcsőben, egyaránt 2,4 százalékkal emeli, míg a cigaretta- és pipadohány adója 6-9-11 százalékkal emelkedik. A kormány képviselője a különbséget azzal magyarázta, hogy a vágott dohány felé tolódott el a kereslet. Józsa István viszont úgy vélte, hogy a szegények által fogyasztott termék adója lesz magasabb.
   
Az Országos Érdekegyeztető Tanács megszüntetésével a kormány csak meghívottként lesz jelen az érdekegyeztetésen, a munkaadóknak és a munkavállalóknak kell egyezségre jutniuk - mondta Rogán Antal.
   
Józsa István ezt a "vadkapitalizmus visszatértének" minősítette.
   
A bizottság általános vitára alkalmasnak minősítette a MÁV 2002 és 2010 közti tevékenységét vizsgáló bizottság jelentését.
   
Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató meghívottként reagált a bizottság megállapításaira, így az új szervezeti struktúra késedelmes elkészítésére is. Az igazgatóság június végéig jóváhagyja a szervezeti változtatásokat - mondta az elnök-vezérigazgató. Beszélt arról is, hogy a szakszervezeti vezetők munkaidő kedvezményét napi 3,8 óráról 3 órára csökkentették, és kisebb lett a díjazásuk is.
   
A vizsgáló bizottság azt szorgalmazta, hogy a MÁV ne erőltesse a nagysebességű vonalakat, helyette inkább állítsa helyre azokon az építéskori maximális sebességet. Szarvas Ferenc ezt a 85 százalékos uniós támogatással megújuló fővonalakon nem tartotta lehetségesnek, mivel az ilyen támogatás feltétele a 160 kilométeres óránkénti sebesség.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.