Áll, vagy nem áll

M0: Csak az időjárás befolyásolja?

Érdekes kérdés fogalmazódott meg - interpelláció szintjén - az MSZP-s országgyűlési képviselő, Pál Tibor részéről. A honatya a Nemzeti Fejlesztési Miniszterhez címezte írását, amelyet Miért áll a munka a Budapestet elkerülő M0-ás útgyűrű déli szakaszának bővítésére indított beruházáson címmel látott el.

2011.02.18 07:54ma.hu

A felvetés már csak azért is meglepő, mert a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. honlapján – egy héttel korábbi információként ott áll a jelentés az M0 útgyűrű déli szektora bővítési munkáinak 2011. január havi helyzetéről.

„A kemény fagyok ellenére sincs téli szünet az M0-ás déli szektorában. Ugyan a kimondottan hideg időjárás, valamint a gyakori havazás megálljt parancsolt a munkagépeknek, ennek ellenére a kivitelezők folyamatosan dolgoznak a M0 déli szektorának bővítésén. Az M1-M6 szakaszon zajlik a T1-es támfal megvalósítása. A Dulácska völgyhídnál az úgynevezett összebetonozás és a külső szegélyépítés előkészítése történik. Ütemesen haladnak a forgalomtechnikai állapot és az üzemi hírközlő hálózat terveinek véglegesítésével. Az M6-51. sz. főút közötti szakaszon, a Soroksári-Duna-híd mederhídjánál a terület előkészítése, a Hárosi-Duna-hídnál a szerelőtér kialakítása szerepelt a munkarendben. A terveknek megfelelően gyártják az acél falszerkezeti elemeket. Az 51. sz. főút-M5 szakaszon, az 5-ös úti csomópontban talajkorrekciót, a 261-es híd közelében cölöpözési munkát végeztek, így a kedvező időjárás beköszönte után hozzáláthatnak a híd építéséhez.”

Dolgoznak a munkások, ha jó az idő.

A minisztérium sajtóosztályától úgy értesültünk, hogy a kérdésre valószínűleg Fónagy János helyettes államtitkár válaszol majd akkor, ha az interpelláció valóban elhangzik a Parlamentben.

A NIF részéről viszont máris rövid válaszhoz jutottunk. Loppert Dániel osztályvezetői, a zrt sajtóügyekkel foglalkozó titkárságvezetője szerint „Az M0 déli szakaszának bővítési munkái nem álltak le, a kivitelező folyamatosan dolgozik a területen. A téli időjárás lassíthatja a kivitelezést, mert csak bizonyos munkák végezhetőek megfelelő minőségben ilyen időjárási körülmények között, példának okáért zajlik a támfalak építése, egyebekben előkészítési feladatok történnek, míg a hídfő szerelőtéri munkák is folynak”.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.