Érdemes odafigyelni az intő jelekre

Tanévkezdés- milyen buktatókat rejthet magában?

Persze tudjuk, - mondja a szülők többsége - már augusztusban be kell fizetni az ebédet, rohangálni kell a taneszközök, füzetek, könyvek után, amikre egy kész vagyon elkölthető és akkor még nem számoltunk azzal, ha a gyereknek új iskolatáska, vagy egyéb holmi kell.

2009.08.26 12:34ma.hu

„Na de tudta Ön, hogy az évkezdés után a gyerekek közel 80%-a azért kap első érdemjegyként rossz osztályzatot, mert nem emlékszik az előző tanév végén tanultakra?” – teszi fel a kérdést a Diáktanító.hu vezetője.

Tóth Bélával elemeztük, mivel nem számolnak a szülők és hogy előzhetőek meg a későbbi problémák.

„Ön emlékszik mit csinált május végén? Ugye, hogy nem nagyon... Pont így vannak ezzel a gyerekek is, főleg egy élménydús vakáció után! A probléma mindig ott kezdődik, hogy a tanrend túl szigorú, így érdemi ismétlésre, a tanultak felelevenítésére nincs lehetőség, viszont az új anyag ráépül a korábban elsajátított tudásra. Pedig a megoldás nem más, mint ismétlés szakértő segítséggel!” – foglalja össze a Diáktanítók ügyvezetője.

Hajlamosak vagyunk hosszabb ideig elhinni, hogy az iskola első néhány napja, hete csak olyan „bemelegítő” a gyerekeknek, nincs házi feladat, nem is írnak dolgozatot, és így tovább, holott ez manapság közel sincs így.

Régebben valóban ez volt a tapasztalható, de a mai tanrend mellett a pedagógusok nem tehetik meg mindezt, gyakorlatilag az első órán már dinamikus tempóban szükséges haladni, ha tartani szeretnék az előírtakat.

Ha ilyenkor már az elején nem figyelünk oda, milyen osztályzatokat kap gyermekünk, komolyabb gondok is adódhatnak. Nem szabad félvállról venni az első rossz jegyeket, azzal a gondolattal, hogy úgyis kijavítja majd a gyermek, ugyanis minden ilyen becsúszott rossz minősítés valaminek a jele.

Lehet, hogy már nem annyira világos a nebulónak a tananyag, mint az előző tanévben volt, és többször kell odaülni mellé átnézni a házi feladatait, gyakorolni a fizika példákat, vagy éppen segíteni megérteni, hogy kell egy verset elemezni. – tájékozatott a Diáktanító.hu vezetője.

Az időben felismert problémák esetében könnyebb tartós megoldást találni. Ha nincs idő vagy energia a szülőben, hogy még többet foglalkozzon a gyermekkel, úgy érdemes Diáktanítót fogadnia.

A felsőoktatásban tanuló és egyben Diáktanítóként dolgozó diákok érdemben és egyre nagyobb számban állnak rendelkezésre, hogy az általunk igényelt mennyiségben és tantárgyakban nyújtsanak segítséget.

A tapasztalataink alapján azon gyermekek, akiket már így a tanév elején is Diáktanító oktat heti egy-két alkalommal, jóval könnyebben birkóznak meg a későbbi nehezebb feladatokkal. Érdemes segítséget kérni, és nem elhitetni magunkkal, hogy egy-egy rosszabb érdemjegy a véletlen műve. – állítja a Diáktanító.hu ügyvezetője.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.