Javításra küldik a szerelvényeket

Combinók után.. fékhibás az új Alstom metrókocsi

Hibát talált a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az új Alstom metrókocsi fékrendszerében, ezért felfüggesztették a prototípus szemléjét, amíg a gyártó ki nem javítja a problémát - erősítette meg az MTI-nek az NKH az egyik internetes hírportál értesülését pénteken.

2009.04.03 15:44MTI

Az Index szerint a fékcsövekkel van probléma, amelyekre vészhelyzet vagy áramszünet esetén van szükség, amikor működésbe lépnek a légfékek. Ezeket a fékcsöveken keresztül táplálják levegővel. 

Az NKH azt közölte az MTI-vel, hogy a szerelvény alvázának vizsgálata során a biztonsági fék munkahengerénél, a féktömlő csavart a hatósági eljárás vezetője szabadkézzel meg tudta lazítani, egy esetben pedig a fékcsövet szét tudta húzni. Ez a vizsgált munkahengerek mintegy felénél járt ilyen eredménnyel - tették hozzá. 

Ezt követően a gyártó kérte a járműszemle határozatlan időre történő felfüggesztését - írta az NKH, hozzátéve, hogy a gyártónak a hibát ki kell vizsgálnia, javítania és erről vizsgálati dokumentációt készítenie; a hatósági próba csak ez után folytatódhat. 

Kiricsi Karola, a BKV Zrt. szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy az új metrószerelvény prototípusa még nem áll a közlekedési társaság tulajdonában, jelenleg az átadás-átvétel zajlik, amelynek egyik eleme a részletes vizsgálat. 

Hangsúlyozta, hogy az új szerelvény tesztje még el sem kezdődött, arra majd az átvételi eljárás után kerülhet sor, amelynek egyik alapfeltétele, hogy a jármű műszaki állapota kifogástalan legyen. 

Hozzátette, hogy a prototípusnak 15 ezer kilométert kell futnia, mielőtt a többi szerelvény tesztje elkezdődhet. Kiricsi Karola elmondta, hogy a biztonsági fékrendszer egyik elemének meghibásodásán kívül a hatóság nem talált más problémát az Alstom metrónál

A meghibásodás nem konstrukciós hiba, hanem az összeszerelés figyelmetlenségéből fakadhatott. A BKV is átvizsgálja a járművet saját szakembereivel. Kiricsi Karola emlékeztetett: a 2-es metró vonalára érkező metrószerelvények engedélyezési eljárása nyár közepéig zárulhat le, a szerelvényeket pedig - a tervek szerint - nyár végétől, ősz elejétől kezdi szállítani a gyártó. 

Gallatz Zoltán, az Alstom Transport regionális igazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, hogy „a metró szerelvény egy komplex műszaki berendezés, amely egy repülőgéphez hasonlóan mintegy egymillió alkatrészből áll. Éppen ezért a forgalomba állítás előtt az ilyen berendezéseket alapos és átfogó teszteknek kell alávetni. Az M2 metróvonal prototípus szerelvénye esetében ez az átfogó tesztelés most zajlik".

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.