Média
NMHH: otthon és az autóban rádióznak a legtöbbet az emberek
Munkahelyekre kevésbé jellemző a rádiózás, igaz, majdnem minden harmadik megkérdezett elválaszthatatlan a kedvenc csatornájától munkaidőben is.
2023.05.02 23:30MTIOtthon és az autóban rádióznak a legtöbbet az emberek - derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából, amelyről kedden tájékoztatták az MTI-t.
Az NMHH kommunikációs igazgatósága a közleményben azt írta, hogy a megkérdezettek több mint háromnegyede otthon hallgatja leginkább a rádiót.
Az autó a második tipikus helyszíne a rádióhallgatásnak: a megkérdezettek 50-60 százalékára jellemző, hogy így tesz.
A két nem összehasonlításában a nők leginkább otthon, míg a férfiak elsősorban autóban fogyasztják kedvenc rádióműsoraikat - tették hozzá.
Munkahelyekre kevésbé jellemző a rádiózás, igaz, majdnem minden harmadik megkérdezett elválaszthatatlan a kedvenc csatornájától munkaidőben is.
A kutatásból kiderült az is, hogy minél idősebb valaki, annál többet rádiózik az otthonában.
Ennek elsősorban szociológiai okai vannak, az idősebb (nyugdíjas) korosztály már nem jár napi szinten dolgozni, nem utazik annyit, több időt tölt otthonában.
A 60 év felettiek mellett a 19 évnél fiatalabbak is nagy arányban fogyasztják a rádióműsorokat otthonaikban, ami szüleik szokásaival lehet összefüggésben - írták.
Az autóban történő rádióhallgatás a középkorúak között (30-59 éves) a legjellemzőbb, elsősorban a közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkezők sajátja.
A munkahelyen főként a középiskolai és szakmunkás végzettséggel bírók hangolnak kedvenc csatornájukra.
Az adatok arról is árulkodnak, hogy a hagyományos rádióhallgatás messze a legnépszerűbb, míg az online is rádiót hallgatók aránya stabilan 20-40 százalék körül mozog.
Az alternatív rádióhallgatási módok gyakorisága jobbára stagnál vagy inkább csökken - tették hozzá.
Az interneten a többieknél kicsit nagyobb arányban hallgatnak rádiót a 30-59 évesek és a nem Budapesten élők - áll a kutatásban.
A közlemény szerint a felmérést megbízás alapján az M-Meter Kft. (Scores Group)/Kantar Hoffmann Kft. készítette a Magyarországon élő, 15 év feletti lakosság körében.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 23:30 Lázár János: fogunk még hozni gyárakat Gyulára
- 22:59 Az izraeli biztonsági erők megtaláltak a Gázai övezetben és hazaszállítottak három izraeli holttestet
- 21:30 Lengyelországban magas elismerést kapott Kovács Orsolya Zsuzsanna nagykövet
- 20:55 Ukrán főparancsnok: az oroszok a harkivi régióban hetven kilométerrel növelték a harci övezetet
- 19:08 Hetekig eltarthat a helyreállítás a Houstont sújtó vihar után, tovább kutatnak áldozatok után is
- 18:10 Donald Tusk: Lengyelország 2,5 milliárd dollárt fordít a keleti határvédelem megerősítésére
- 17:08 Vitézy Dávid: öt városligetnyi zöldterület hiányzik Budapesten a minőségi városi élethez
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06