Közlekedés
Csütörtökön próbaterhelést végeznek az M0-s hárosi Duna-hídján
A vizsgálatba külső, független szakértőként bevonták a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékét.
2020.07.29 19:02MTITovábbi átfogó vizsgálat vált szükségessé az M0-s autóút 1990-ben átadott Deák Ferenc (hárosi) Duna-hídján, ezért csütörtökön próbaterhelést végeznek az átkelőn - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerdán az MTI-vel.
A cég tájékoztatása szerint erről az M0-s déli szektorának az M1-es autópálya felé vezető oldalán történő fejlesztéshez kapcsolódó műszaki ellenőrzés alapján döntöttek.
A vizsgálatba külső, független szakértőként bevonták a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékét.
Az egyetem szakemberei megállapították, hogy az adott szerkezeti elemek többletigénybevétele - amely független a fenntartási munkálatoktól - döntően a hídszerkezet előéletéből származik. Rámutattak továbbá arra, hogy szükség van egyes hatások teljes körű feltárására. Ezt a próbaterhelés során 25-30 megrakott nyerges vontatóval vizsgálják.
A vizsgálatok eredményei nyomán dönthetnek arról, hogy szükséges-e a hídon bármiféle további beavatkozás, és ha igen, milyen műszaki tartalommal és ütemezésben - tudatta a társaság.
Kiemelték: alaptalan az a feltevés, hogy híd önsúlya a rekonstrukció nyomán nőhet, mivel az M0-s autóút beton pályaszerkezete helyett a hídra jóval könnyebb aszfaltburkolat került, és a tömör vasbeton szegélyeket is üreges acélszegélyekkel váltották ki. Hozzátették, semmi nem támasztja alá azt a feltételezést sem, hogy a felújítás után a híd süllyedni kezdett.
Alaptalannak nevezték azokat a felvetéseket is, amelyek szerint "a szélmozgásra is rosszul reagál a felújított útpálya". Közölték, a szélterhelésre a kábelhídszerkezetek a legérzékenyebbek, a Deák Ferenc-híd acélszerkezete azonban igen merev, amelynek nem jelent problémát a légmozgás.
A NIF Zrt. arra törekszik, hogy minden szükséges intézkedést megtegyen annak érdekében, hogy a közlekedők hosszú távon - legalább további 30 évig - biztonságosan használhassák az M0-s autóút hídját - áll a közleményben.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:38 Magára hagyták a babát a tűzforró autóban
- 10:36 Elbontják a Balaton legszebb kilátóját
- 8:34 Hatalmas erdőtüzek Németországban - evakuálni kell a lakosságot
- 6:12 BM: szeptembertől és januártól tovább emelkedik a tanárok és az óvónők bére
- 20:07 Négy francia megyében továbbra is a legmagasabb szintű a hőségriasztás
- 18:52 Minden idők legforróbb júniusán van túl Spanyolország
- 16:16 Új vércsoportot fedeztek fel francia kutatók - egyedülálló eset a világon
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06