Közlekedés
Tessék felkészülni, a Nyugatiban rendszeres lehet a hókáosz
Egy vezetékszakadás, egy baleset és a Nyugati pályaudvar elavult infrastruktúrája egyszerre okozta, hogy Budapest környékén összeomlott a vasúti közlekedés.
2019.12.02 17:50ma.huSúlyos fennakadásokat tapasztalhattak az első téli havazás idején a vonattal utazók. Elsősorban a Nyugati pályaudvarra tartó vagy onnan induló járatok maradtak ki, vagy közlekedtek jelentős késéssel. A Budapest–Veresegyház–Vác vonalon 160-180 perces a késés is előfordult a délelőtti órákban.
Egy vezetékszakadás, egy baleset és a Nyugati pályaudvar elavult infrastruktúrája egyszerre okozta, hogy Budapest környékén összeomlott a vasúti közlekedés – mondta az InfoRádiónak Biber Anett, a MÁV Csoport szóvivője.
Biber Anett elmondta, folyamatosan készültek arra, hogy megfelelően kezeljék az első hó érkezését, de a havazáson túl több probléma is nehezítette a vonatok közlekedését, ráadásul minden egyes nehézségnek a Nyugati pályaudvar volt a főszereplője.
- Hajnalban történt egy vonóvezeték-szakadás, ami önmagában is jelentős probléma lett volna, órákon át nem lehetett emiatt több váltót átállítani.
- Erre jött a havazás. A Nyugatiban jellemzően nincsenek váltófűtő-berendezések, nem tudják leolvasztani a havat, ezért vagy nem tudják átállítani a váltókat, vagy jóval több időt vesz igénybe.
- Történt egy baleset a Budapest–Vác–Szob vonalon, ezért két vágányt több órán keresztül nem lehetett használni.
"A Nyugati terhelése nagyon magas, 5-600 szerelvényt kezel egy nap, ami azt jelenti, hogy a reggeli órákban van, hogy pár percenként kell indítani vagy fogadni vonatot. Ha például a váltókat nem tudják elég gyorsan állítani, már nagyon gyorsan jelentős vonattorlódás keletkezik a reggeli órákban" – ismerte el a szóvivő.
A két legforgalmasabb vasútvonal (a Budapest–Cegléd–Szolnok és a Budapest–Vác–Szob) a Nyugatiba fut be, a legtöbb vonatot a Nyugati fogadja és indítja, és a legelavultabb váltórendszere is a Nyugati pályaudvarnak van. Az utóbbi felújítása százmilliárdos nagyságrendbe kerülne – tájékoztatott Biber Anett. Hozzátette, a torlódások újabbakat idéznek elő, mert a késések következtében nem érkeznek be azok a járművek, amelyeknek vissza kellene fordulniuk. Ugyanaz vonatkozik a személyzetre is: azon a vonaton vesztegelnek a vasutasok, amely a végállomásra tart, de közben már a visszafelé induló vonaton kellene szolgálatot teljesíteniük.
"Folyamatosan, a lehetőségek határáig szolgálatban vannak a munkatársak, de ennek is vannak korlátai" – mondta a MÁV Csoport szóvivője, és figyelmeztetett, hogy mivel jelenleg nem zajlik korszerűsítés, így "ugyanaz az infrastruktúra fog rendelkezésre állni" az idei télen a Nyugatiban és környékén, de továbbra is mindent megtesznek, hogy megfelelően kezeljék a hasonló helyzeteket.
"Nagyon sajnáljuk, hogy a mai napon több időt vett igénybe, hogy a vonatokkal megérkezzenek, illetve hogy voltak olyan vonatok, amelyek nem közlekedtek. Nagyon fontos a biztonság, és a biztonsági törekvések minden alkalommal felülírják a menetrendi törekvéseket" – mondta Biber Anett.
Megfelelő infrastruktúra és eszköz nélkül, nem tudnak megfelelő üzembiztonsággal dolgozni - jelentette ki a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója korábban az InfoRádió Aréna című műsorában. Homolya Róbert elismerte: a késéseket a rossz állapotú pálya okozza, de szerinte a szerelvények is elavultak. A vasúttársaság vezetője hangsúlyozta: az államnak döntenie kell: ha versenyképes vasúti szolgáltatást akar, akkor abba invesztálnia kell.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:31 A Telegram lecsap a 'terrorista' spamekre
- 7:26 Ukrajna a 'jéghegy csúcsa' - Lavrov
- 6:14 A globális termékenységi válság a világ népességének 97%-át fenyegeti
- 1:30 Négy új hajó felavatásával indult el a 178. balatoni hajózási szezon
- 0:30 Az Egyesült Államokban 25 év börtönbüntetést kapott Sam Bankman-Fried, az FTX alapítója
- 23:30 A Fehér Ház nem számít izraeli katonai műveletre Rafahban az erről szóló washingtoni egyeztetés előtt
- 22:35 Több mint 100 km/órás széllel és lehűléssel érkezett a hidegfront
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06