Szakértő

Csak bizonyos esetekben tartoznak kárenyhítéssel a légitársaságok

Ha az utas nem fogadja el a kárenyhítést vagy nem tudja megvárni az adott esetben napok múlva érkező alternatív járatot, akkor az eredeti jegy ára visszajár neki.

2019.06.29 22:30MTI

A szabályok értelmében a légitársaságoknak a járatok törlése, három órán túli késése, valamint a visszautasított beszállás esetén kárenyhítést kell nyújtaniuk - mondta Bolyó Anikó, a Flicht-refund kft. ügyvezetője szombat reggel az M1 aktuális csatornán.

A szakértő elmondta: kárenyhítés alatt a szállás, az étkezés és a telefonálás, a transzfer, illetve alternatív járat biztosítását értik. Ezeket a légitársaságoknak mindhárom esetben biztosítaniuk kell, még akkor is, ha vis maiorról van szó, például rossz időjárásról, sztrájkról vagy légtérzárról.

Ha az utas nem fogadja el a kárenyhítést vagy nem tudja megvárni az adott esetben napok múlva érkező alternatív járatot, akkor az eredeti jegy ára visszajár neki - mondta Bolyó Anikó.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.