Kormányszóvívő: "Kommunikációs trükkök"

Fidesz: felháborító a 300 milliós kommunikációs kiadás

Ágh Péter (Fidesz) szerint "a pofátlanság minden határán túl van" és "az arcátlanság netovábbja", hogy a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) 300 millió forintot költ a gazdasági világválság elmagyarázására. Az ellenzéki politikus keddi sajtótájékoztatóján úgy vélekedett: a világválságot nem magyarázni, hanem megoldani kell.

2008.12.30 14:59MTI

Kiemelte: az ország már az előtt is válságban volt, hogy a gazdasági világválság elérte volna Magyarországot.

Az MSZP csak kihasználja a világválságot, hogy elkendőzze saját semmittevését - jegyezte meg.

Ágh Péter szerint a 300 millió forintnak sokkal jobb helye is van, hiszen a gazdasági válság minden családot érint valamilyen módon. Külön kiemelte és felháborítónak nevezte, hogy a Hócipő nevű lap négymillió forintot kap azért, hogy a titkosszolgálatok tevékenységét népszerűsítse.

Ágh Péter emlékeztetett arra, Gyurcsány Ferenc október 28-án ígérte azt, hogy leállítja a felesleges kommunikációs kiadásokat, de ez - mint megállapította - "hamis" kijelentés volt.

Hozzátette: a kormányfő ígéretét éppen a Miniszterelnöki Hivatal cáfolta meg nem sokkal később, hiszen több keretszerződést is kötött 1,7 milliárd forintért kommunikációra és több mint 7 milliárd forintért bútorbeszerzésre.

"Csupán a párt népszerűségét szolgálják"

Budai Bernadett kormányszóvivő az ellenzéki politikus szavaira úgy reagált: a gyors és határozott kormányzati intézkedések mellett azok az információk is az embereket és a vállalkozásokat védik a gazdasági válság hatásaitól, amelyekkel megalapozott döntést hozhatnak pénzügyeikről - legyen szó akár hitelfelvételről, befektetésről, vagy egy vállalkozás elindításáról, fejlesztéséről. Hozzátette: ezt a tájékozottságot szolgálja a kormány pályázata is.

A Fidesz kommunikációs trükkjei viszont a jelenlegi helyzetben sem a tisztánlátást, csupán a párt népszerűségét szolgálják
- írta közleményében.

A kormányszóvivő szerint a válsággal kapcsolatos lakossági és vállalkozói tudatosságot a legnagyobb ellenzéki párt legfeljebb szavakban tartja fontosnak, csakúgy, mint a válság hatásainak csökkentése érdekében szükséges összefogást.

A Fidesz ezek helyett a 2002 óta ismételgetett, elavult szólamokat és a politikai sárdobálást választja.

"Lehet, hogy Orbán Viktor pártja úgy gondolja, ez a saját hatalmi érdekeit szolgálja, de biztosan árt a magyar embereknek és a magyar vállalatoknak" - tartalmazza a közlemény.

A december 30-án meghirdetett pályázat 300 millió forintos keretösszegéből - amely a lakossági tájékoztatással kapcsolatos feladatokra elkülönített keretösszeg maradványaiból, megtakarításaiból áll össze - az országos, regionális, illetve helyi média, valamint az országos civil szervezetek pályázhatnak többek között televíziós és rádióműsorok, magazinok, cikkek, kiadványok és programok készítésére és megjelenítésére.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.