Közlekedés

Tarlós: folytatódnak a kerékpáros fejlesztések

A főváros elsősorban a kerékpárúttal párhuzamosan futó buszsávokban biciklizés és az egyirányú utcákba szemből behajtás tapasztalatait akarja kiértékelni, amihez kikérik a baleseti statisztikákat is.

2016.04.15 14:21MTI

Tarlós István főpolgármester közlése szerint Budapesten a következő években is folytatódnak a kerékpáros fejlesztések, ugyanakkor a "minimális rend" biztosítása érdekében a biciklis közlekedésben az arányosságra és az ésszerűségre törekszenek, ami "részleges tiltásokat" eredményezhet.

A főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: kompakt rendszerként kezeli a fővárosi közlekedést, amelynek az alakításában nem lehet a kerékpározás az egyetlen igazodási pont. Tarlós István úgy fogalmazott, hogy a "kerékpáros keménymag" a városházáról kilopott munkaközi dokumentummal próbálja félrevezetni a "szelíd kerékpárosokat".

A főváros elsősorban a kerékpárúttal párhuzamosan futó buszsávokban biciklizés és az egyirányú utcákba szemből behajtás tapasztalatait akarja kiértékelni, amihez kikérik a baleseti statisztikákat is.

"Nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből vezető közgazdász" fogja meghatározni Budapest közlekedését a "diszkógömbös Tütü night clubból" - mondta Tarlós István Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetőjének legutóbbi, a főváros vezetését bíráló nyilatkozatára, illetve annak helyszínére reagálva.

A főpolgármester kiemelte, 2010 és 2015 között 37 kerékpáros fejlesztést valósítottak meg, amelyekben a BKK-nak nem a tervezés, illetve a döntéshozatal, hanem kizárólag a lebonyolítás volt a feladata, 2016 és 2019 között pedig további 29 fejlesztési programot hajtanak végre.

A várható fejlesztésekre több új kerékpárút mellett példaként említette a MOL Bubi közbringarendszer harmadik ütemének megvalósítását, amelyben 120 új gyűjtőállomást alakítanak ki és 1200 új kerékpárt tesznek elérhetővé.

A főpolgármester kérdésekre válaszolva "baromságnak" nevezte, hogy idegesítenék a kerékpárosok, majd hozzátette, kizárólag azok az "ésszerűtlenül és provokatívan" közlekedő biciklisták zavarják, akik a "gyorsítósávban" szándékosan feltartják az autósokat. Megjegyezte, 1960-ban kapta az első kerékpárját és fiatalkorában sokat biciklizett százhalombattai munkahelyén.

Kitért arra is, hogy a kerékpárosok által többször hivatkozott legrövidebb út elvének érvényesítését sem tartja mindent felülíró szempontnak, hiszen szerinte még a repülőgépek sem az elképzelhető legrövidebb útvonalon közlekednek.

Az "ijedtség nagy úr", úgy látszik "fél a biciklis barátaitól" - fogalmazott Tarlós István arra a kérdésre válaszolva, mit gondol arról, hogy Riz Levente, a XVII. kerület fideszes polgármestere is kritizálta a kerékpáros közlekedésről nyilvánosságra került anyagot. "Ki-ki a maga lelkiismeretével számol el lojalitás szempontjából" - mondta a főpolgármester, aki szerint Riz Levente is ott volt a témában lezajlott egyeztetésen, ezért mondhatott volna "két mondatot arról, hogy mi a főpolgármester célja".

Tarlós István tájékoztatása szerint a budapesti kerékpározás feltételrendszerét a fővárosi vezetői értekezlet újra megtárgyalja, végleges döntés pedig a város közlekedési fejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-terv éppen zajló felülvizsgálatának végén várható.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.