Partneri viszony szolgáltató és fogyasztó között
Erősíti a hírközlési fogyasztóvédelmet az NMHH
Az új rendelet részletesen szabályozza az előfizetői szerződések tartalmát, hatására erősödik az előfizetők jogi védelme, kiszolgáltatottságuk csökken és partneri viszonyt teremt a szolgáltató és a fogyasztó között.
2015.04.03 06:30MTIA Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakmai és társadalmi egyeztetést követően megújította a hírközlési fogyasztóvédelem szabályait, a hatóság erről szóló rendeletét március 30-án hirdették ki. A szabályozás augusztus 1-jén, több lépcsőben lép életbe - jelentette be Karas Monika, a hatóság elnöke sajtótájékoztatón csütörtökön, Budapesten.
Az új rendelet részletesen szabályozza az előfizetői szerződések tartalmát, hatására erősödik az előfizetők jogi védelme, kiszolgáltatottságuk csökken és partneri viszonyt teremt a szolgáltató és a fogyasztó között - emelte ki az elnök.
A szabályozás kiterjed a műsorterjesztésre, az internetszolgáltatásra, valamint a mobil- és vezetékes telefonszolgáltatásra, és mintegy 20 millió előfizetői szerződést érint.
Karas Monika elmondta, hogy a változások sokrétűsége tette szükségessé az új rendeletet megalkotását a régi módosítása helyett.
A tapasztalatok, hatósági vizsgálatok és jogszabályi változások mellett az elektronikus hírközlés rendkívül gyors változása is indokolttá tette a szabályozás megújítását - tette hozzá.
Az elnök ismertette, hogy a rendelet minden eddiginél szigorúbb tájékoztatási kötelezettséget ír elő a szolgáltatóknak. Emellett mind az általános szerződési feltételekben (ászf), mind az előfizetői szerződésekben az átláthatóságra és a közérthetőségre kell törekedniük. Csökken például az egyedi előfizetői szerződések kötelező tartalmi elemeinek száma, az új előírások az időtartamra és a díjakra helyezik a hangsúlyt.
Egyértelművé teszik a ráutaló magatartással kötött szerződés szabályait, és előírják, hogy ebben az esetben is szükséges a szerződés írásba foglalása.
Új szabályozás az is, hogy az előfizetőnek 14 napos próbaidő után lehetősége lesz elállni a szerződéstől, amennyiben a szolgáltatás elérhetősége, megfelelő minősége nem biztosított. Ez egyaránt kiterjed a mobiltelefon, mobilinternet és a televíziós szolgáltatásra.
A feltöltőkártyásmobiltelefon-előfizetések esetében a szerződés megszűnésekor a kártyán lévő egyenleggel a szolgáltatónak el kell számolnia az előfizető felé.
A rendelet kitér a mikro- és kisvállalkozások védelmére is, mivel az ebből a szegmensből érkező panaszok alapján a hatóság indokoltnak tartotta a kisvállalkozásokra is kiterjeszteni az egyéni előfizetőket megillető védelmet.
A kiskorúak védelme érdekében a szabályozás előírja, hogy az ászf-nek tartalmaznia kell a szűrőszoftverek elérhetőségére, használatára vonatkozó tájékoztatást is.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 3:16 KIM: az Országgyűlés 2025-öt Jókai Mór- és Klebelsberg Kunó-emlékévnek nyilvánította
- 2:15 Szentkirályi Alexandra: a közlekedési miniszterrel megállapodtunk
- 1:13 Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
- 0:12 Nyilvántartásba vette az első országos nemzetiségi listákat az NVB
- 23:11 Megkezdődött Nagy-Britanniában a Ruandába áttelepítendő menedékkérők őrizetbe vétele
- 22:25 Dulakodás közben leszúrtak egy férfit Soroksáron
- 22:05 Négy frontszakaszról jelentett be előretörést az orosz védelmi minisztérium
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06