Egy cukrászda reklámozása miatt

300 ezres bírságot kapott az RTL Klub

A Médiatanács 300 ezer forintra büntette meg az RTL Klub-ot, mert egy műsorában úgy mutatott be egy cukrászdát, hogy az reklámnak minősült.

2013.04.17 09:53Havariapress

Az RTL Klub egy hatrészes műsorában bemutatott egy óbudai cukrászdát, az árukészletet részletesen taglalva, a hely pontos címével. A Médiatanács véleménye szerint így a műsor egy klasszikus reklámhoz hasonlóan felkelthette a nézők érdeklődését, a cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutatták be. 

A termékmegjelenítés az új médiatörvény bevezetése óta alkalmazható reklámfajta, amelyben a hirdetőnek fizetnie kell, hogy terméke, szolgáltatása, védjegye megjelenjen egy műsorszámban vagy utaljanak arra.

A termékmegjelenítéssel közölt kereskedelmi üzenet nem lehet közvetlen, mint a klasszikus értelemben vett reklámban, csak meghatározott keretek között népszerűsítheti a terméket, szolgáltatást. Nem tehető közzé a szlogen, az ár, a vásárlási helyszín, nem ismertethetők a termék, szolgáltatás tulajdonságai, előnyei. A Médiatanács ezért a RTL Klub-ot 300 ezer forintra büntette.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.