Az átalakítás kettős célt szolgál

BKV: október 1-jétől önálló divízió lesz a busz- és troliágazat

A BKV Zrt. igazgatósága csütörtöki ülésén tárgyalta a cég szervezeti átalakulásáról szóló előterjesztést, és az igazgatóság egyetértett a változásokat összefoglaló koncepció elveivel.

2012.09.01 22:00MTI

A tájékoztatás szerint az átalakítás kettős célt szolgál: egyrészt az autóbusz-ágazatban a járatkimaradások csökkentését, a karbantartási folyamatok jelentős javítását, illetve a mainál világosabb, számon kérhető felelősségi viszonyok megteremtését.

Jelezték, a Fővárosi Közgyűlés döntése egy folyamatot indított el, amelynek első lépése a BKV buszágazatának külön, továbbra is köztulajdonban maradó társaságba történő leválasztásának előkészítése mellett, a belső szervezeti átalakítás.

Emlékeztettek arra, hogy a BKV 2007 óta centralizált forgalmi és műszaki szervezetekben működött, mely a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) létrehozásáig és a megrendelői funkciók átvételéig indokolt is volt. Most azonban, mint írták, eljött az ideje a mára kizárólag üzemeltetői feladatokat ellátó BKV átszervezéséhez, hiszen "nem jó állapot az, hogy a buszvezetőnek és a szerelőnek az első közös felettese a vezérigazgató".

Közölték, a telephelyi szintű felelősségi viszonyok, a forgalmi és műszaki dolgozók irányításáért is felelős buszüzemeltetési szakterület létrehozása azt szolgálja, hogy számon kérhetőek legyenek a vezetők, és világosabbak a felelősségi viszonyok. Hozzátették: az átalakítás nyomán jobb karbantartási folyamatokat és kevesebb járatkimaradást kívánnak elérni.

A BKV buszágazatának Fővárosi Közgyűlés által tervbe vett, és jelenleg még vizsgálat alatt levő külön társaságba szervezése azt is szolgálná, hogy a buszágazat képes legyen önálló finanszírozásban versenyre kelni a magántulajdonú operátorokkal.

Azt írták, hogy a tervek szerint várhatóan a trolibusz ágazatból a járművek üzemeltetése és a járművezetők foglalkoztatása kerül az új divízióhoz, az áramellátási rendszer működtetése nem, így a szakszervezetek által pénteken megfogalmazott aggály alaptalan, az infrastruktúra fenntartásának költségei nem keverednek majd a buszüzemeltetés költségeivel.

A BKV közleményében a két fő szakszervezet pénteki közlésére utalt; e szervezetek akkor azt jelezték: nem értenek egyet azzal, hogy a BKV-n belül az autóbusz- és trolibuszüzem külön divízióba kerüljön.

Nemes Gábor, az Cinkota Autóbuszközlekedési Szakszervezet elnöke az MTI-nek azt mondta, szerinte csak akkor lehet eredményes a leválasztás, ha a BKV jelenleg fennálló, mintegy 60 milliárd forintos külső adósságát rendezik.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.