Nincs fennakadás

Egészségügyi államtitkárság: biztonságos a betegszállítás irányítása

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium egészségügyért felelős államtitkársága szerint a kezdeti nehézségek ellenére biztonságosan zajlik a betegszállítás irányítása az Országos Mentőszolgálatnál.

2012.05.04 13:52MTI

Az államtitkárság pénteki közleménye szerint a betegszállító vállalkozások óránként kapják meg az OMSZ diszpécserközpontjába befutó igényeket, és minden munkanapon 16 óráig jelzik a másnapi szállítási szükségleteket.
   
A közlemény szerint az új rendszer lehetővé teszi a mentés és a betegszállítás feladatainak teljes körű összehangolását, a párhuzamosságok elkerülését, és hosszú távon is számít a magán-betegszállítók kapacitásaira. Az államtitkárság bízik abban, hogy a betegszállító szervezetek a zökkenőmentes átállás érdekében szorosan együttműködnek az Országos Mentőszolgálattal - tették hozzá.
   
Májustól az Országos Mentőszolgálat irányítja az összes magyarországi betegszállítást, így kedd óta a betegszállítás elrendelésére jogosult szakembereknek az 1820-as számot kell tárcsázniuk akkor, ha egyszerű betegszállításra van szükség.
   
A Magyar Nemzet csütörtöki számában több orvos jelzésére hivatkozva írt arról, hogy súlyos gondok voltak szerdán országszerte a betegszállítással. A lap szerint sokszor órákig nem lehetett felhívni az 1820-as telefonszámot. Az autók egy része üresen állt, miközben a betegek szállításra várakoztak.
   
A Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete (MBOE) azt közölte: az 1820-as központi hívószám bevezetése váratlan túlterheltséget okozott, az egészségügyi szolgáltatók nem tudtak zökkenőmentesen megrendelni a szállításokat. Az MBOE szerint "merőben más megoldásokat kell alkalmazni, mert a mentőszolgálat nem lesz képes a feladattal megbirkózni anélkül, hogy veszélyeztetné a mentés biztonságát".
   
Az egyesület azt javasolta, hogy az 1820-as hívószámot irányítsák át az Országos Betegszállító Szolgálat megyei irányító központjaihoz, ahol - mint írták - megfelelő infrastruktúrával, képzett és gyakorlott szakszemélyzettel azonnal megoldható az országos szintű probléma, és a jogszabályi feltételek is megvalósulhatnak. A betegszállítók az általuk felvett es elvégzett szállításokat egyeztetnék az Országos Mentőszolgálattal.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője az MTI-nek úgy reagált, hogy az 1820-as hívószám vonalain valóban jelentkezett átmeneti túlterheltség, ami hosszabb várakozási időt okozott, de az Országos Mentőszolgálathoz ellátatlanul maradt betegszállítási feladatról szóló jelzés sehonnan sem érkezett. A mentés biztonsága (a 104-es segélyhívások lehetősége) sehol sem sérült. Az 1820-as vonal túlterhelődési problémáját a hívásfogadó kapacitás szükség szerinti bővítésével küszöböli a mentőszolgálat - tette hozzá a szolgálat szóvivője.
   
Mint kifejtette: szerdán több mint 4200 betegszállítási igényt rögzítettek és adtak át a területi ellátási kötelezettség alapján illetékes szolgáltatóknak. A 1820-as központi telefonszámra érkező hívások fogadása, szolgáltatóknak történő átadása, a betegszállítások végrehajtása folyamatos, a megrendeléseket az ország 20 betegszállítás-irányító központjában 130, ezzel a feladattal megbízott munkatárs fogadja. A hívásokat, a hívásfogadó rendszer leterheltségét folyamatosan, napszakokra és területekre bontva is figyelik.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.