A turizmus is veszélybe került?
Észak-Amerika és Európa turizmusát érintheti leginkább a gazdasági válság
A 2008 második félévében eszkalálódó globális pénzügyi válság a turizmust sem hagyja érintetlenül: a szektor bő egy évtizede tartó dinamikus fejlődése megtorpanni látszik, vélekedett Taleb Rifai, az ENSZ turisztikai szervezete, a WTO (World Tourism Organization) főtitkár-helyettese a Budapesti Gazdasági Főiskola ma kezdődő nemzetközi turisztikai konferenciáján.
2008.11.24 14:22ma.huA 2008-ban jelentős méreteket öltő gazdasági válság világszerte kihívások elé állítja a turizmust és az idegenforgalmat, hívta fel a figyelmet a jövő főbb feladataira Taleb Rifai, az ENSZ turisztikai szervezetének főtitkár-helyettese a Budapesti Gazdasági Főiskolán megrendezett nemzetközi turisztikai konferencián.
A szektort érintő, 1995 óta fennálló konjunktúra 2007 végéig szinte töretlenül kitartott, évente 4,2-4,5 százalék körüli növekedést eredményezve. A pozitív tendenciáknak köszönhetően 2007-ben a növekedés üteme elérte a 6 százalékot is. A 2008-as adatok azonban kevésbé biztatóak: bár az év első hat hónapja még közel 4 százalékos bővülést mutatott, a főszezonnak számító július és augusztus már jócskán alulteljesített, júliusban világszerte mindösszesen 1 százalékos növekedést ért el a turizmus. A szakember a BGF konferenciáján ugyanakkor hozzátette, a kevésbé kedvező adatok mellett bizonyos tendenciák mégis optimizmusra adnak okot, mint például az ázsiai országokban rejlő potenciál, hiszen Kína vagy India újabb dinamizmust adhat a turizmus számára. Mivel az utazók 60 százaléka Európából és az USA-ból érkezik, illetve, mivel a kibontakozó válság elsősorban az ő pénztárcájukra és költési hajlandóságukra van jelentős befolyással, az utazási szokások és preferenciák átalakulására számíthatunk az elkövetkező időszakban, teszi hozzá Taleb Rifai főtitkár-helyettes.
Mivel az utazás ma már nem luxuscikk, jóval inkább egyéni szükséglet, várhatóan nem az utazások száma fog csökkeni, hanem az utazás módja változik majd. A kiadásokra érzékenyebben reagáló fogyasztók figyelme így inkább a belföldi turisztikai lehetőségek felé fordul, illetve úti célul a már ismert, jól bejáratott helyeket választják majd, míg az üzleti utak terén is visszafogottság lesz jellemző.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 16:01 Alex Soros Hillary Clinton volt vezető tanácsadójával kötött házasságot New Yorkban
- 14:57 Új COVID-variáns terjed - borotvapengeszerű torokfájdalom a fő tünet
- 12:26 Több spanyol városban tiltakoztak ismét a tömegturizmus miatt
- 10:25 Először állít női vezetőt a külső hírszerzés élére a brit kormány
- 8:11 Kijev megerősítette, hogy visszakapott több mint 1200 holttestet Oroszországtól
- 6:10 Iráni Nobel-díjasok és művészek a harcok beszüntetésére szólítottak fel
- 22:38 Parajd - Csökken a Korond-patak sótartalma a folyamatos szivattyúzásnak köszönhetően
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06