Sok zöldség és gyümölcs
Brokkolival, káposztával a hosszú életért
A sok zöldséget és gyümölcsöt evők tovább élnek, különösen előnyös a brokkoli, karfiol és a káposzta fogyasztása - állapították meg 135 ezer embert érintő felmérésük alapján amerikai kutatók.
2011.06.10 11:11MTIAz American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban közzétett tanulmány szerzői hangsúlyozták, hogy nem feltétlenül ok-okozati összefüggésről van szó, az is elképzelhető, hogy a több zöldfélét evők egyúttal egészségesebb életvitelt is folytatnak.
A nashville-i (Tennessee) Vanderbilt orvosi egyetem kutatói azt azonban igazoltnak látják, hogy az egészséges étrendre vonatkozó jelenlegi ajánlások, így a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növelése hozzájárulnak a kardiovaszkuláris egészséghez és az élettartam általános növekedéséhez. A követéses vizsgálatba mintegy 135 ezer kínai felnőttet vontak be, akik étkezési szokásaikkal és egészségükkel kapcsolatos kérdésekre válaszoltak, majd ezek alapján öt csoportba osztották őket.
A követés öt éve alatt az emberek körülbelül négy százaléka halt meg, ám abban a csoportban, ahol a legtöbb zöldséget ették, 15 százalékkal kevesebben, mint abban a csoportban, ahol a legkevesebbet.

A káposztafélék esetében még nagyobb különbség volt a halálozási arányban azok között akik a legtöbbet, és akik a legkevesebbet ették ezekből a zöldségekből. A halálokok közül a szív- és érrendszeri okból való elhalálozás kisebb arányú volt a sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztók között, ám a rákkockázattal nem találtak összefüggést a vizsgálatban.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


