Háromfelé szakadt
Műszaki probléma és pilótahiba okozhatta a moszkvai repülőgép-szerencsétlenséget
Nagy valószínűséggel a hajtóműveknél fékezéskor fellépett műszaki probléma és a pilóták hibája okozhatta az orosz Red Wings légitársaság Tu-204-as repülőgépének tavaly év végi katasztrófáját.
2013.01.09 13:13MTIA moszkvai Vnukovo repülőtéren 2012. december 29-én az orosz légitársaság Tupoljev típusú gépe nem tudott megállni a leszállópályán, és a betonkerítést átszakítva kicsúszott a kijevi országútra, miközben háromfelé szakadt. A tekintélyes politikai-gazdasági napilapnak a balesetet vizsgáló műszaki bizottságtól szerzett információi szerint a legénység szokásos módon, bár kissé óvatlanul tette le a gépet.
Az ilyenkor megengedett óránkénti 225-245 helyett 250 kilométeres sebességgel értek földet, és néhány száz méterrel tovább repültek a géppel a kelleténél. A szakemberek szerint ezek a körülmények még nem lettek volna kritikusak, ugyanis közepes hátszélben a leszállópálya maradék része elegendő lett volna ahhoz, hogy a pilóták lefékezzék a repülőgépet.
A lecsökkent féktávolság és a leszállópálya síkossága miatt azonban a pilóták a Tu-204-es kerekeivel nem tudtak megfelelően fékezni, ezért a hajtóművek tolóerejének a visszafordításával próbálkoztak, hogy megfelelően lelassítsák, illetve lefékezzék az utasszállító gépet. Az orosz napilap értesülése szerint a tolóerő-visszafordító berendezés a Tu-204-es mindkét hajtóművénél felmondta a szolgálatot, és a pilótáknak nem sikerült hagyományos módszerrel megállítani a repülőt.
A Kommerszantnak név nélkül nyilatkozó szakemberek szerint a kapitány és a másodpilóta is hibázott, mert nem ismerte fel idejében a műszaki problémát. A pilóták túl sokáig bekapcsolva tartották a visszafordító kart, így nemhogy lassították a gépet, hanem még fokozták is a hajtóerőt.
A kapitány ezt felismerve már későn adott utasítást a hajtóművek leállítására. A Kommerszant emlékeztetett arra, hogy az orosz repülési hatóságok a Red Wings egy másik járatának december 21-én Novoszibirszkben, hasonló okokból bekövetkezett balesete révén tudtak a problémáról. Mégis csak a moszkvai repülőgép-szerencsétlenséget követően hívták fel a figyelmet a PSZ-90A típusú hajtóművekkel felszerelt Tu-204-es Tu-214-es típusú repülőgépek fokozott karbantartására.
Az orosz légitársaság gépének tavaly december 29-én történt balesetében a nyolcfős személyzet öt tagja: a kapitány, a másodpilóta, a fedélzeti mérnök és két utaskísérő vesztette életét. A három sérült állapota súlyos, de javul - közölte szerdán Vlagyimir Sztyepanov, az orosz rendkívüli helyezetek minisztériuma válságközpontjának vezetője.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 10:09 Repülő zuhant lakóházakra Kaliforniában - a pilóta életét vesztette
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06