Két éve nálunk is felmerült a leghetőség
Szlovákián át megy Bécsbe a széles nyomtávú orosz vasút?
Az Orosz Vasutak Részvénytársaság arra számít, hogy idén megszülethet a megállapodás a széles nyomtávú vasútvonal meghosszabbításáról, amely Szlovákián keresztül vezetne Bécsig.
2012.05.16 15:58MTIA Kommerszant című tekintélyes orosz politikai-gazdasági napilap szerdai számában közöltek szerint Robert Fico ismételt hatalomra kerülése fontos az orosz vasútnak, akinek előző kormányfői ciklusa idején írták alá a széles nyomtávú orosz vasútvonal Kassától Pozsonyon keresztül Bécsig való meghosszabbítása megvalósításáról szóló kormányközi szándéknyilatkozatot.
A volt szovjet térségben a vasúti pálya nyomtávja 1.520 milliméter, az európai, úgynevezett normál nyomtáv 1.435 milliméter.
A szakértői vizsgálat 2011 elején elkészült, ezért az orosz vasutaknál arra számítanak, hogy még az idén megszülethet a megállapodás az osztrák, a szlovák, az ukrán és az orosz kormány között, amely lökést ad ennek a nagyszabású logisztikai terv megvalósításának.
Vagyim Mihajlov a Kommerszantnak elmondta, hogy a széles nyomtávú vasútvonal megépítési költsége 390-420 kilométerenként 6,05-6,36 milliárd euró lehet. Ebbe nem számolták bele a terminálok és a vele járó logisztikai infrastruktúra beruházási költségeit és a projektben szereplő négy ország vasúti hálózatának korszerűsítését.
A széles nyomtávú vasútvonal Ázsiát kötné össze Közép-Európával több mint tízezer kilométer hosszan. Ehhez csatlakozhatna be Németország, Svájc, Franciaország, Csehország, Magyarország és a Balkán félsziget országainak vasúti hálózata is - írja a Kommerszant.
Az előzetes számítások szerint az első években 20-30 millió tonna teherfuvar jutna el Európába. Vagyim Mihajlov nem zárja ki, hogy energiahordozókat is szállíthatnának tartálykocsikban a széles nyomtávú vasúton, de a fő cél a milliós nagyságú konténerforgalom bonyolítása. A hosszadalmas, 40 napig tartó tengeri szállítás helyett 15 napra csökkenne a teherfuvar ideje.
Mihajlov szerint lehetséges, hogy Szlovákiában és Ausztriában, a tervezett széles nyomtávú vasútvonal közép-európai végpontjain két átrakodó állomást is kell építenek.
A projekt kidolgozásával a Breitspur Planungsgesellschaft, az osztrák és az orosz, valamint a szlovák vasutak és az ukrán Express bank egyenként 25 százalékos tulajdonában lévő cége foglalkozik.
Júniusban megkezdik az aktív marketing munkát a lehetséges üzleti partnerek között Európában, valamint Ázsiában is.
Magyarországon 2010-ben merült fel a széles nyomtávú vasútvonalba való bekapcsolódás lehetősége, mivel Szlovákiában Iveta Radicova kormánya nem támogatta a tervet.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 20:36 Orosz hírszerzés: ukrán-brit provokáció készül a Balti-tengeren
- 18:13 A legsúlyosabb büntetéssel sújthatják a minnesotai gyilkosságok elkövetőjét
- 16:10 Elfogyhatnak Izrael légvédelmi rakétái
- 14:43 NAÜ - Nincs bizonyíték arra, hogy Irán atombombán dolgozna
- 12:33 Tömegsír egy apácák által működtetett anyaotthonnál - közel 800 gyermek holttestét rejtheti egy szennyvíztározó
- 10:04 Újraélesztettek egy két hónapos csecsemőt Fejér vármegyében
- 8:41 Óriási vihar csapott le a horvát tengerpartra - videó
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06