2,8 milliárdos blama
A pekingi reptér olyan biztonságog, hogy lefújta a szél a tetőt
Nem történt baleset, senki sem sérült meg, de ez alkalmasint csak a szerencsén múlt: a hivatalos kínai média beszámolói szerint a pekingi repülőtér 3-as termináljának utasai néhány napja jelezték, hogy a felszálló pálya betonján és a 2,8 milliárd dollárnak megfelelő költséggel épült létesítmény más pontjain az épület fehér és sárga tetőzetének darabjait sodorja a szél.
2011.11.26 14:19MTIAz incidens a repülőtér közleménye szerint nem okozott fennakadást a légi kikötő forgalmában - viszont azonnal vitát váltott ki. A beruházásban közreműködő egyik mérnök úgy nyilatkozott, hogy nem a terminál tervezői hibáztak, a tető darabjai csak azért válhattak le, mert vagy az anyag minősége, vagy a szerelés nem volt megfelelő. Idén másodszor fordult elő, hogy a szél megrongálta a három éve átadott terminált. A pekingi repülőteret 2010-ben 74 millió utas vette igénybe, és ezzel a második helyen áll a világon az atlantai Hartsfield-Jackson nemzetközi repülőtér után, amelyet 89 millió utas használt.
"Ha a beszállítók nem a legmagasabb szintű terméket biztosítják, vagy ha az egyes elemeket nem szerelték össze megfelelően, az ilyen következményekkel járhat" - fejtette ki Sao Vej-ping (Shao Weiping), a repülőtér tervezésében részt vett egyik cég építésze. Kifejezte meggyőződését, hogy maga a terv "tökéletes volt", nem akadt benne hiba vagy fogyatékosság.
A pekingi repülőtér 3-as számú terminálja egyike azoknak a nagy létesítményeknek, amelyeket a 2008-as pekingi olimpiára rendelt meg a kínai kormány, tervezője a brit Norman Foster sztárépítész volt. Az ő hongkongi irodája eddig nem válaszolt az esettel kapcsolatban küldött e-mailre. A repülőtér sajtóirodája sem nyilatkozott, az érdeklődőknek csak az esetről kiadott szűkszavú kommünikét ismételte meg.
Kína sok ezer milliárd dolláros beruházási erőfeszítésének eredményeként számos látványos létesítmény született, a nagysebességű vonatoktól és szuper-autópályáktól a luxus sétahajók fogadására szolgáló kikötőig és a repülőtéri terminálokig. Ám abbeli igyekezetükben, hogy az új beruházásokat átadhassák a kitűzött (rendszerint politikai évfordulókhoz kapcsolódó) határidőkre, a kivitelezők nem egyszer elhanyagolták a minőségi és biztonsági szempontokat.
Július 23-án két nagy sebességű szuperexpressz ütközött össze, a balesetnek 40 halálos áldozata és 177 sebesültje volt. 2009-ben a kínai állami televízió új székházának építkezésén támadt tűz, amelynek következtében leégett egy luxusszálloda és meghalt egy tűzoltó.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 20:36 Orosz hírszerzés: ukrán-brit provokáció készül a Balti-tengeren
- 18:13 A legsúlyosabb büntetéssel sújthatják a minnesotai gyilkosságok elkövetőjét
- 16:10 Elfogyhatnak Izrael légvédelmi rakétái
- 14:43 NAÜ - Nincs bizonyíték arra, hogy Irán atombombán dolgozna
- 12:33 Tömegsír egy apácák által működtetett anyaotthonnál - közel 800 gyermek holttestét rejtheti egy szennyvíztározó
- 10:04 Újraélesztettek egy két hónapos csecsemőt Fejér vármegyében
- 8:41 Óriási vihar csapott le a horvát tengerpartra - videó
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06